Ariston RD11s

Analog når det bedst

Ariston RD11s

Indlægaf SylvesteR » tors 28. jan 2021 21:22

Har lagt lidt mønt i en Ariston RS11s med en SME 3009 ll improved arm, dog mangler den lidt før jeg er tilfreds:
meget kort centerspindel, justering af armen, vippekontakten er stram og min sandten om ikke også der er lidt brum ind imellem - så lykkelig vintage ejer man er blevet....:-)

Først armen: SMEtonearms.com forhandler SME dele, mangler gummi-muffer i "bedplaten", derud over kunne det være godt med en monteringsskabelon. Ligger nogen inden med mmonteringsskabelon jeg kunne låne? Kender I til andre SME -parts forhandlere eller er førstnævnte ok at handle ved?

Centerspindlen er meget kort, den rager kun lige op over en 108 grams LP - what to do??
Den forrige ejer har sat en afbryder på strømledningen for at kunne omgå vippekontakten, Forstår ham godt, den stram og ujævn; men kan den mon skiftes? tænker det kan være svært at finden een der har forcromet kant (sikkert af plastik?)...

Har vedhæftet billede der skulle vise alle udfordringer....

VH
SylvesteR
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Accuphase C-222; Accuphase P-260; Thorsens 295 Mk4; HarmanKardon HD7600 l og JBL 4410
SylvesteR

Lokalitet: Vordingborg

Re: Ariston RD11s

Indlægaf pqrannes » tors 28. jan 2021 21:46

Til lykke med den fine grammofon.

For kort spindel? For tyk plademåtte?

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Re: Ariston RD11s

Indlægaf SylvesteR » tors 28. jan 2021 22:32

TAk!
Tænker det er den originale plademåtte - og ja det gælder så også spindlen;-) Men spindlen og kuglen røg ud da jeg skulle undersøge spillen under neden...
Accuphase C-222; Accuphase P-260; Thorsens 295 Mk4; HarmanKardon HD7600 l og JBL 4410
SylvesteR

Lokalitet: Vordingborg

Tilbage til Grammofoner