Fensten skrev:mantelteo skrev:Flot spiller!
J
Men er det bedre at lade Delphonen stå originalt med de skader på lakken og patina, den nu har? Eller skal jeg gå igang med at føre den tilbage?
Jeg har ingen ambition om at hot-rod´e pladespilleren uanset. Den skal stå så tæt på original som muligt uanset hvilket af de to scenarier jeg bestemmer mig for.
Mvh.
Fensten
der er i mine øjne ingen tvivl om, at jeg ville lade den stå originalt med hud, hår og patina. Det er en pladespiller, som har haft et liv, med de ar osv dét nu giver - det er en historie. Det vigtige for mig ville være at sørge for funktion og sundhed. Slidtagedele udskiftes - pudse og fjerne skidt - og sørge for, at den stod så flot/pæn, som muligt uden nylakeringer osv.. at mekanikken kørte fejlfrit, nyopsmurt og med udsigt til langt liv endnu.
Jeg ved at mange har en anden opfattelse end mig med den slags ting og det har jeg selvfølgelig ingen problemer med - . Det er trods alt pænere, hvis man genoplakerer/maler osv men lige nu er det jo "Delphon-maling", der sidder på den

.
Jeg har ikke altid selv holdt mig helt til mine dogmer, fx har jeg, som flere ved, poleret en del pladespillerlåg op - og jeg har såmænd også en gang haft sand - og glasblæst og genmalet til 100% perfektion en Marantz 3800 indvendigt og udvendigt - men det var fordi den var voldsomt korroderet efter et liv ved den engelske kanal...........det kunne jeg efter tunge overvejelser alligevel ikke leve med. Er det skrammer og slidmærker kan jeg nemt leve med sådanne - bare det ikke truer apparatets sundhed...Det er som at kigge lidt i apparatets egen historiebog...(jeg er nok lidt sentimental og kan jo i øvrigt også godt lide Country musik, bare det ikke er "sødsuppe-country..")
træværket ville jeg slibe let og kyndigt - derefter give det olie og voks........
Vh
Freddy