En Røverhistorie (bogstaveligt talt)

Analog når det bedst

En Røverhistorie (bogstaveligt talt)

Indlægaf his067 » tors 6. maj 2021 20:53

I de sidste ti-elleve måneder har jeg siddet på denne historie. Dels fordi jeg ville være sikker på et lykkeligt udfald, og dels fordi jeg ville vente, indtil jeg havde en afgørelse fra en uvildig instans.

Så, historien er således: min mor døde i den høje alder af 96 år i julen 2017. Hun efterlod et hus i en attraktiv del i København. Mine to brødre og jeg delte arven i julen 2018, efter at huset blev solgt, og boet var blevet opgjort. For hovedparten af arven købte min dejlige kone og jeg et sommerhus i spidsen af Hornsherred, som vi stadig håber at gense til sommer.

Men efter huskøbet var der stadig en god slat penge tilovers, og de brændte et hul i lommen.

Jeg købte en Oracle Mk III for en meget rimelig pris i efteråret 2018 (jeg skrev om den her: http://vintagehifi.dk/forum/viewtopic.php?f=558&t=11756&p=104743&#p104460). Fordi jeg var nysgerrig og fordi jeg synes at Oracle er en flot (og så vidt jeg huskede, vellydende) pladespiller, tog jeg forbindelse med Oracle’s britiske distributør, NuNu Distribution Ltd, for at høre, om det var muligt og umagen værd at opgradere til nyeste version. Det viste sig at være en dyr affære, så da de skrev til mig, at de havde en forhandler, Coherence Systems, som havde en ”brugt Mk VI til en fordelagtig pris” sprang jeg til og solgte Mk III videre efter at have fundet fejlen i den.

Og så købte jeg den (brugte) pladespiller, som jeg altid har ønsket mig, en Oracle Delphi Mk VI, et arkitektonisk og teknisk mesterværk. Jeg købte den af Coherence Systems, den anbefalede forhandler i England, og betalte ham en betragtelig sum penge (som svarede til hvad jeg betalte for min SAAB 95 i 2007) med Barclaycard. Jeg var var mægtigt glad for pladespilleren, da den ankom. Den lød godt, syntes jeg, og så godt ud. Den medleverede arm (en SME345) og pickup (Benz SL) solgte jeg videre. Jeg syntes (og synes stadig) SME armen var og er en design-katastrofe, tude-grim og upraktisk, og indenfor et par uger havde jeg sat min Mørch DP8 på maskinen, som derefter lød godt og ovenikøbet så godt ud med den dejlige integrerede MC200 i Mørchs ICA200 rør

oracle mk V mc 200.jpg


Men intet paradis uden slanger og ingen hvedebrødsdage uden ende. Jeg syntes den var lidt variabel i lyden. Sommetider lød den, som jeg skrev i tråden, rigtigt godt, til andre tider var den temmelig kedelig. I foråret 2020 troede jeg, at jeg havde fundet fejlen: jeg lagde mærke til at, udover at lække olie, var der slør i centerlejet. Hvis jeg holdt imod på chassiset kunne pladetallerkenen vippe 1.5-2.0 mm ude i periferien. Så jeg skrev til Oracle i Canada. Jacques Riendeau skrev tilbage at ”something definitely is not right”, og til min overraskelse henviste han mig til Coherence Systems for at få den repareret. Så jeg skrev til ejeren, Tony Sallis. Han skrev tilbage at en reparation ville koste £2000, da pladetallerken og centerleje skulle tilbage til fabrikken i Canada. Men at jeg kunne få reparationerne til en ”venne-pris” på £1000. Den pris og den attitude var jo noget af en bét.

Men det forekom mig at Tony Sallis måtte have lavet en slåfejl i sit svar, for han refererede til pladespilleren som en Mk V. Så jeg bad ham om at gøre klart, om jeg havde købt en Mk V (som sidst forlod Oracles samlebånd i 1995) eller en Mk VI (som stadig produceres). Jeg fik et utvetydigt svar: jeg havde købt en Mk V med Mk VI opgraderinger, og ”det havde [han] gjort klart for mig, før jeg betalte depositum på pladespilleren”. Det skulle have fundet sted under en times telefonsamtale 22 oktober 2018.

Det kunne jeg godt nok ikke huske, at han havde sagt noget om. Og hvad der er mere er, at jeg havde tre forskellige kvitteringer, som Tony sendte med e-mail i oktober, november og december 2018. I dem skrev han klart og tydeligt, at jeg havde lagt depositum på en ”Oracle Delhi Mk VI” (oktober), at jeg skulle betale en smule mere for et armboard til min Mørch arm (november), og endeligt at jeg havde modtaget en Oracle Delphi Mk VI (december). Tony mente, at jeg kunne have set det selv: Hastighedsvælgerne (de lange ”fingre” midtfor) var meget længere på Mk VI. ”Og i øvrigt” fortsatte han, ”havde jeg fået en god handel”.

Mk V.jpeg


Mk VI.jpeg


Den tone (og så at jeg betalte flere tusinde pund mere end brugtværdien for en opgraderet Mk V for min ”Mk VI”) gjorde mig godt nok tosset. Så jeg henvendte mig til en sagfører (Her udbringer jeg lige et stort ”hurra” for indbo-forsikringer med advokathjælp). Advokaten mente jo nok, at Tony ikke leverede den grammofon, som han sagde han ville sælge mig, og--mindst lige så vigtigt--at jeg kunne bevise, at den grammofon, jeg havde modtaget, ikke var som beskrevet. Så i august sidste år satte jeg Tony stolen for døren og truede med sagsanlæg med det der herovre hedder et ”Letter before action”, sådan en slags ”før-stævning”. I første omgang fik jeg ikke meget ud af det, bortset fra en temmelig næsvis afvisning i hvilken han også inkluderede dele af min korrespondance med NuNu Distribution (hvordan han fik adgang til den korrespondance uden at bryde diverse databeskyttelseslove, skal jeg ikke kunne sige). Han lovede iøvrigt også at han ville forsvare sig ”ihærdigt” foran en domstol.

Jeg kunne nok se, at det ville blive en besværlig proces. Så jeg søgte yderligere advokathjælp for at undgå et sagsanlæg for bedrageri. Denne gang anbefalede advokaten, at jeg skulle rejse krav imod Barclaycard. Under forbrugerloven herovre (og måske også i Danmark?) er en kreditkortsudsteder ansvarlig ”jointly and severally” for køb over 100 GBP. Så jeg skrev til Barclaycard i september sidste år, og bad dem betale mig mine penge tilbage.

Det har godt nok varet længe, og jeg har måttet skrive mange gange til Barclaycard for at minde dem om, at jeg havde en sag stående hos dem. I februar 2021 fik de sig snøvlet frem til at bede mig om at sende en analyse af pladespilleren udført af en moms-registreret Hi-Fi forhandler. Den skulle bekræfte, at jeg havde modtaget en Mk V. Det tog sin tid, for ham jeg fandt gjorde sit arbejde grundigt: han skrev til Oracle og bad dem bekræfte at serienummeret tilhørte en Mk V. Så efter at Jacques Riendeau havde bekræftet pladespillerens alder og Mk V status, gjorde Jeff yderligere undersøgelser som viste, at selv om min pladespiller havde nogle Mk VI reservedele, var det alligevel Mk V. Han konkluderede, at den aldrig kunne blive blive en Mk VI.

Jeg sendte Jeffs rapport til Barclaycard i februar, og da de stadig ikke havde reageret i begyndelsen af april måned, rejste jeg sagen ved The Financial Ombudsman, hvor de stadig har sagen under behandling.

I dag blev jeg ringet op af en meget venlig dame fra Barclaycard, som fortalte mig, at der ”afgjort” var tale om "misrepresentation” (som jo nok er en mere neutral måde at sige ”bedrageri”).

Jeg har besluttet mig for at lade Barclaycard overtage min Oracle mk V. Den er stadig ikke repareret, men selv hvis den var blevet repareret, kan jeg ikke forestille mig at jeg vil have den i huset. Jeg tror også, at jeg i fremtiden ikke kommer til at eje noget udstyr fra Oracle igen. Lidt irrationelt, måske. Men efter den 11 måneders tur har jeg fået nok af Oracle (i hvert fald i Storbritannien).

Nu har jeg gravet min Technics SP10 Mk II P/L (en speciel BBC-udgave af SP10) frem fra sine gemmer og sat den op i sin tunge skiferplint. Den havde i mellemtiden udviklet et problem med logikken (de fleste gange skulle man trykke flere gange på afbryderen for at starte eller stoppe den). Men min ven Bill har repareret den, tjekket krystallens frekvens og spænding, justeret tidskonstanter, og skrevet et lille elegant ”de-bounce”-softwareprogram til at styre den del af logikken, som BBC fjernede for at tilpasse SP10 til deres studier.

Til sammen vejer pladespilleren og plinten omkring 65 kg, så der er ikke meget tilbagekobling i den. Og den lyder godt.

Men hvad synes I så? Jeg får nok mine penge tilbage fra Barclaycard. Men jeg har en frygtelig lyst til at anlægge bedrageri-sag, for når man taler frit og kalder en spade en spade, er bedrageri jo, hvad jeg var udsat for.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: En Røverhistorie (bogstaveligt talt)

Indlægaf Captain Phoenix » tors 6. maj 2021 21:45

his067 skrev:Men hvad synes I så? Jeg får nok mine penge tilbage fra Barclaycard. Men jeg har en frygtelig lyst til at anlægge bedrageri-sag, for når man taler frit og kalder en spade en spade, er bedrageri jo, hvad jeg var udsat for.


Trist historie, Frederik - men tak for at dele den.

Mht sagsanlæg synes jeg du skal tænke på, hvad du får mest "sjælefred" ved.
En hobby (som vintagehifi mv.) skal være et helle - et sted hvor skuldrene sænkes og hvor man bliver "fyldt af glæde" :p
Et - sikkert langtrukkent - sagsanlæg mod en krejler kommer måske til at koste på dén konto - uden at du (måske) får andet ud af det, end om to år og en masse møder, skriverier og blodtryks-forøgende oplevelser, at kunne sige" "Ja - jeg havde ret". Dette skrevet/sagt under forudsætning af at Barclay dækker dit økonomiske tab.

PS: Men jeg forstår altså godt din impuls til at komme efter en bedrager!
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: En Røverhistorie (bogstaveligt talt)

Indlægaf Tonni » tors 6. maj 2021 22:40

Kunne man tænke sig Oracle fik hele din sag præsenteret, og dermed havde syn for sagn?
Og at det så var op til dem, at forholde sig til deres repræsentant...
Jeg tror ikke sådan sag vil gå ubemærket hen. Det er trods alt skadeligt for et firmas troværdighed/renomme...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: En Røverhistorie (bogstaveligt talt)

Indlægaf hificlassic » fre 7. maj 2021 04:44

nøj hvor ærgerlig en historie, og jeg synes da helt sikkert at du skal gå videre med sagen til Oracle og måske en domstol, så snart sagen er endelig afgjort af Barclaycard til din fordel.
Held og lykke med det og nyd nu din ganske fortrinlige Technics SP10 mkII. selvom den ikke rigtig ligner en pyntet og poleret boreplatform som Oracle Delphi
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: En Røverhistorie (bogstaveligt talt)

Indlægaf mantelteo » fre 7. maj 2021 05:31

Jeg er enig med Claus og Tonni. Give Oracle en chance og lad dem vide at der snydes med deres produkter. Og så begrav sagen og bruge tiden på noget mere opløftende
Matthias fra KBH - stor fan af Lenco, Thorens, Garrard og mellemhjul drevet pladespiller i det hele taget. Har ikke særlig meget forstand på elektronik, men elsker vinyl og shellac.
mantelteo
 
Indlæg: 393
Tilmeldt: 17 aug 2017
Lokalitet: København

Re: En Røverhistorie (bogstaveligt talt)

Indlægaf bjerager » fre 7. maj 2021 05:37

Jeg holder med kaptajnen. Får du dine penge tilbage, så tænker jeg ikke det er ærgelserne værd.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: En Røverhistorie (bogstaveligt talt)

Indlægaf kasperbergholt » tirs 21. sep 2021 13:34

Nøjj, det var en sørgelig historie, som jeg sad og ventede på skulle ende (mere) lykkeligt.

Er der sket noget nyt i sagen?
-- Kasper Bergholt
kasperbergholt
 
Indlæg: 46
Tilmeldt: 29 maj 2017
Geografisk sted: København
Lokalitet: København V

Re: En Røverhistorie (bogstaveligt talt)

Indlægaf his067 » tirs 21. sep 2021 15:35

Jeg har fået alle mine penge igen fra Barclaycard, så joeh, der er en lykkelig udgang på sagen.
Jeg skrev til Oracle og fik et venligt svar fra Jacques Riendeau, og mon ikke de holder importøren i i ørene i fremtiden?

Jeg besluttede mig for at beholde Oracle pladespilleren med henblik på videresalg, så Barclaycard slap med en lidt mindre tilbagebetaling end fuld pris.

Nu skal jeg så bare sætte den til salg: det er jo stadigvæk en dyr sag, men også væsentligt billigere for en forhåbningsfuld køber (når jeg får tid til at sætte den til salg).

Den er erstattet med den Taurus Morgentau som jeg brugte til "Gæt et stykke vintagehifi". Der kommer mere om den på et tidspunkt...Foreløbig har jeg haft en rigtigt fin korrespondance med Pierre Lurné om den, men jeg venter på svar fra Taurus i Tyskland (hvis de ellers svarer.....de eksisterer endnu)
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: En Røverhistorie (bogstaveligt talt)

Indlægaf Strandvaskeren » tors 23. sep 2021 23:16

Som jeg læser fortællingen, så har du kvitteringer fra ham Tony på at du har købt en mk VI og du har også en mail fra ham hvor han fortæller at du har købt en mk V med mk VI opgraderinger. Nu kan det tænkes at ham Tony mener, at hvis man laver passende opgraderinger på en mk V, så bliver den til en mk VI, på trods af et ældre mk V serienummer, og at der derfor ikke er noget problem i at kvitteringerne siger mk VI. Det kan vi andre så mene hvad vi nu engang mener om det, men jeg tror den bliver svær at lande af juridisk vej og det er næppe besværet værd, specielt ikke nu hvor du har fået pengene igen/kompensation.

Til gengæld synes jeg det er værd at skrive til Oracle, at du er skuffet over at en af deres forhandlere sælger en opgraderet mk V'er som en mk VI'er uden at det fremgår af kvittering og muligvis også pris. Du har forhandlerens ord for at det er en opgraderet V'er mens samme forhandlers kvittering siger mk VI. Om Oracle så tager den debat med forhandleren er op til dem.

Livet er for kort til at spilde tid på idioter, du er kommet ud af det med skindet i behold, så lidt rødvin i glasset og en plade på Taurus'en giver meget bedre mening..
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 10 feb 2012
Lokalitet: Hedehusene

Re: En Røverhistorie (bogstaveligt talt)

Indlægaf his067 » man 6. dec 2021 19:41

Ja da, rødvin er altid godt. Men jeg håber at Dante åbner det tiende niveau i Inferno, det for bedrageriske HiFi-forhandlere.

Jeg har endnu ikke hørt fra Taurus, så jeg må nok se i øjnene, at jeg aldrig får svar på alle mine spørgsmål. Men indtil videre har jeg da fundet ud af en del: Pierre (som har lukket Audiomeca og er gået på pension) fortæller at han ikke har været involveret i designet af Taurus Morgentau (som jeg nu ved at den hedder). Han havde heller aldrig hørt om den, men Taurus (http://Taurus.net) var agenter for Goldmund dengang i 80erne og ifølge en korrespondent på et tysk HiFi site lavede Taurus en bedre version end Goldmund, fordi de ikke var tilfredse med Goldmunds "Quality Control".

Morgentau har godt nok lige præcis Pierres design af justerings-hjul til fjedrene, og det er jo også tydeligt, at langt de fleste detaljer er, om ikke ens, så i hver fald tæt på identiske. Motoren er tydeligvis fra JVC: jeg har sammenlignet med diagrammer til JVC TT77 og JVC TT101, men de er forskellige fra Morgentau. Jeg faldt også over en JVC TT71 til en billig penge, så den købte jeg og sammenlignede med Morgentau: Lejet er vidst det samme, men elektronikken er forskellig.

TT71 har jeg tænkt mig at lege lidt med, sådan á la Lurne: Tommetyk akryl/plexiglas, evt i flere dæmpede lag og med den Tenuto rødgods/acrylmåtte-fra-en-SOTA sandwich, som jeg også har liggende. Jeg har lovning på en SME 3012 og en SPU eller en Rega Apheta i overskud, så det skal nok blive godt.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: En Røverhistorie (bogstaveligt talt)

Indlægaf his067 » søn 13. mar 2022 22:39

En kvik opdatering: motoren er en JVC TT75: samme numre på printkortet.
Pierre er ikke helt på forfod med den konkave pladetallerken. Hvis man læser Poul Ladegårds anmeldelse af Goldmund Studio (hvis pladetallerken er identisk med Taurusen) i High Fidelity 84/7-8 viser PLs målinger af resonanser i vinylen at resultatet faktisk er ringere med Goldmunds pladestrammer end uden. PL anbefalede en PolyPush plademåtte. Det må jeg så prøve en af dagene når jeg er tilbage i Skotland.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: En Røverhistorie (bogstaveligt talt)

Indlægaf his067 » tors 24. nov 2022 20:30

Ja, ja: den fortabte søns genkomst!

Jeg fik mine penge tilbage for Oraclen, og jeg besluttede mig for at sælge den videre (efter at have givet Barclaycard en rimelig sum penge for den). Alt i alt en rimelig (snarere end god) handel.

En venlig entusiast i Hong Kong købte den, og jeg pakkede den så godt, som jeg kunne, betalte transport og forsikring og sendte den afsted til HK. Det var pladespiller # 2, som jeg har sendt til HK.

#1 var den Thorens TD124, som jeg for mange år siden købte af Ruben. #1 var pakket efter alle kunstens regler: Stor, stor solid kasse og masser af 'chips' udenom en solid inder pakke. Og alligevel: den ankom i en smadret kasse og med beskadigede ledninger til motoren...forsikringen betalte for en ny motor og nu kører den godt i Hong Kong.

#2 (oraclen) fik også en hård medfart og blev beskadiget, blandt andet med en skæv aksel på pladetallekenen, så den blev også afskrevet af forsikringen (Note to self: sælg aldrig flere pladespillere til Hong Kong!). Så jeg købte den tilbage og overtalte den kinesiske køber til at sende den til Oracle i Canada. Jeg havde skrevet til Jacques Riendeau og forklaret, hvorfor jeg ikke føler, at jeg kan stole på Tony, den britiske agent. Jacques forstod og påtog sig at vurdere, hvad der kunne gøres ved den beskadigede pladespiller. Om ikke andet kunne man jo sætte en Mk. VI (second generation) pladetallerken/leje på den og sælge den videre, tænkte jeg.

Nu er den færdigrepareret: akselen er rettet til, lejet er justeret, nogle kosmetiske skader udbedrede og en del andre fejl, som Tony havde fortiet (bl. a. dårligt arbejde med de eftermonterede MVSS-kar og to udbrændte modstande i Turbo-power supply, som han burde have set) og nu står den så her på matriklen igen med den rigtige silikone i karrene og den rigtige olie i centerlejet.

Jeg må indrømme, at den nu lyder (og måler) rigtigt godt. Morgentau må se sig distanceret med flere hestelængder. Lad os starte med gangkonstans: før målte jeg 0,03% Wow og Flutter på Oracle. Nu måler jeg 0,01% (som jeg ellers kun har målt på min SP10 før). Før dryppede lejet olie og skulle efterfyldes med jævne mellemrum, nu holder det tæt. Når jeg prøver at stoppe pladetallerkenen med hænderne, føler jeg omtrent samme modstand som med SP10 (ja, jeg ved godt at det er subjektivt, men det er ihvertfald væsentligt vanskeligere at stoppe Oracle end Morgentau). MVSS systemet har nu den rigtige silikone og fungerer utroligt godt: man kan ikke se på ophænget når motor og pladetallerken bliver startet.

Og lyden? En godt optaget LP, som f.eks Nick Lowe At My Age, er næsten som at være der selv. J.J. Cale er en anden favorit. Instrumenter er jævnt og meget præcist spredt ud, bassen er dyb og fint adskilt fra store trommer.

Jeg tror jeg beholder den, osse selvom jeg også måtte betale dyre penge for en ny transport-kasse. :OLO:
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: En Røverhistorie (bogstaveligt talt)

Indlægaf bjerager » fre 25. nov 2022 08:11

For dælen da en masse lækre pladespillere at vælge imellem....
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: En Røverhistorie (bogstaveligt talt)

Indlægaf his067 » fre 25. nov 2022 08:19

De fleste er allerede solgt videre…men pladespillere er min sidste last.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: En Røverhistorie (bogstaveligt talt)

Indlægaf bjerager » fre 25. nov 2022 08:23

Har du flyttet din DP-8 over på din Oracle?
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Næste

Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster