Audio Technica AT 33 MONO pickup

Analog når det bedst

Re: Audio Technica AT 33 MONO pickup

Indlægaf TruthSpinner » tors 25. apr 2024 21:15

Givet at fragten fra DaCapo havde været gratis er forskellen kun 4,5% og så havde du nok fået den dagen efter bestilling.
TruthSpinner
Branchemedlem
 
Indlæg: 250
Tilmeldt: 29 jun 2011
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Lokalitet: Taastrup

Re: Audio Technica AT 33 MONO pickup

Indlægaf Captain Phoenix » tors 25. apr 2024 22:14

TruthSpinner skrev:Givet at fragten fra DaCapo havde været gratis er forskellen kun 4,5% og så havde du nok fået den dagen efter bestilling.

Jeg ved ikke lige hvorfor du synes du skal blive ved at fremhæve Dacapo i min tråd om en mono-pickup, men hvis det er så vigtigt for dig, kan du så ikke lave din egen tråd om Dacapo.
Tak.
Jeg har købt hvor jeg samlet fandt varen bedst - og forskellen var iøvrigt 7,2 % selv med porto-elementet indregnet, så jeg synes fortsat man skal tjekke priser hos Thakker.

EDIT:
Nu forstår jeg bedre dine DaCapo-anbefalinger: Du er jo indehaver af firmaet og har dermed økonomiske interesser i at få forum-medlemmer til at handle dér.
Dårlig stil ikke at oplyse det - og bland din markedsføring uden om tråden her.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Audio Technica AT 33 MONO pickup

Indlægaf TruthSpinner » fre 26. apr 2024 10:33

Modtaget
TruthSpinner
Branchemedlem
 
Indlæg: 250
Tilmeldt: 29 jun 2011
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Lokalitet: Taastrup

Re: Audio Technica AT 33 MONO pickup

Indlægaf Captain Phoenix » ons 15. maj 2024 22:09

Nu er AT 33 MONO-pickup'en (forlængst) hjemkommet, monteret og har spillet en uges tid (få timer dog), så jeg bringer lige en lille status.

AT33'eren blev monteret på en Technics SL-2000 Direct Drive, der alligevel stod på pladespiller-hylden i musikrummet. Det er en velbygget men helt almindelig manuel pladespiller - og et sted at starte.

Monteringen forløb uden problemer.
VTA'en ser ud til at være helt rigtig og overhang fandtes på Vinylengine.
Den medfølgende monteringsvejledning er dog kun på japansk (!), men så er der jo Google Lens :p

Vejledningen anbefaler en belastningsimpedans på > 1000 Ohm, men jeg synes ikke der er "bøvl" at høre, selv om MC-indgangen på min Luxman C120A kun er opgivet til 390 Ohm.
Nåletrykket er 2,5 g (i midten af de 2,3 - 2,7 g fabrikanten anbefaler).

Vurderingen af lyden fortjener vel en ordentlig afprøvning inkl. tilspilning, sammenligning mm. Kan være det kommer senere, når der bliver tid.
Men uanset dette, kan jeg altså rigtig godt lide måden AT33'eren gengiver musikken på: Den forekommer velafbalanceret, en smule til den varme side med fyldig bund (uden at være boomy), "rund" (modsat analytisk) og fint i stand til at formidle detaljer, nærvær og atmosfære.
Jeg får også - hvad egentlig overraskede mig lidt - en god fornemmelse af dybden i optagerummet.

Alt-i-alt en lyd og en pick-up, der er let at holde af - og som gør det nemt at holde fokus på musikken og musikerne (frem for optageteknikken o.l.).

Sonny Rollins albummet "Movin Out" (en 1954-optagelse - her i en senere OJC-udgivelse) leverer - ud over dejlig musik - også en klar fornemmelse af de enkelte musikeres instrumenter, placering og samspil.

IMG_0542.jpg

Jeg kan sør'me også godt lide udseendet af den lidt "boxy" AT33, der fylder Technics'ens head shell godt ud og ikke er bange for at signalere: "Her er jeg".

Så: Alt godt herfra - Send flere monoplader ;)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Foregående

Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: cjdanmark og 12 gæster