Ja, - jeg synes egentlig også, at det med kabler er sådan lidt varm luft agtig, - men
For ca. 5 år siden lavede jeg en ændring i mit anlæg, som skulle vise sig at være den helt udenfor målestok største forbedring af anlægget -. i forhold til investeringen.
Lige siden mit første anlæg i '72, havde jeg brugt de phono kabler, som blev leveret med til de forskellige apparater. Og sådan gjorde jeg i alle de efterfølgende år, - altså lige indtil for ca. 5 år siden.
Der manglede jeg et sæt phonokabler og gik i hi-fi klubben og købte et sæt af de næst billigste AudioQuest kabler, hvide kabler og forgyldte stik, ikke noget særlig hokus pokus ved det. Det viste sig, på trods af at det var de næst billigste kabler, at det var en helt uventet forbedring af lyden. Jeg lavede flere forskellige tester af de gamle kabler fra 70'erne mod de nye 'hvide' og der var absolut ingen tvivl om, at de hvide var en markant forbedring af lyden

Efter det blev alle de gamle 70'er kabler sendt på pension og erstattet af de nye hvide.
Her forleden synes jeg, at min pladespiller godt kunne tilkomme lidt opmærksomhed og det fik den så. I den forbindelse kom jeg forbi det originale Technics signalkabel og så var det jeg tænkte på forløbet med de hvide signalkabler. Kablet er det originale til pladespilleren fra omkring '78, så alderen er jo den samme som de udskiftede phonokabler.
Er det muligt, at der kan opnås en markant forbedring ved at udskifte kablet?
Nu ville det jo være nemt, hvis jeg bare kunne tage et af de hvide. Det kan jeg desværre ikke, fordi den ende der skal i armen er forsynet med et 5 polet stik, der passer op i bunden af armen, så der skal købes nyt.
AudioQuest har flere til formålet
https://www.audioquest.com/collections/ ... ble-cables
fra 139,95 US til 2500US, - jeg tænker, at det billigste er der hvor jeg skal købe ind, hvis det skal være.
Er der nogen af jer, der har erfaring med ovenstående?
Vh/
Harvey