De var midlertidigt udskiftet med nogle meget bøde Gel-tingester. Men det rigtige ville være at bruge Thorens egne gummi-tyller og det var så hvad jeg havde gjort. Jeg tjkkede lige at det hele virkede og satte nålebeskytteren på Jubilee'en og gik til møde på arbejde (Jeg er nu istand til at gå uden stok og tilbage på halv tid). da jeg kom hjem satte jeg Brian Eno's Music for Films på og gud hvor lød den rædselsfuldt. På med brillerne, for der var da et eller andet galt. Jo den var god nok der var et problem. På med USB mikroskopet og tage nogle billeder.

og her er et til:

Æv, Æv og Dobbelt Æv: Selve nålen mangler selvom boronstaven er komplet. Og hvorfor? Det er en af de tidligste Jubilee pickupper, og den første serie havde en nålebeskytter, som rørte ved nålen og skubbede den lidt op, hver gang den blev sat på. Efter en årrække har den rokket nålen løs, og nu er den altså faldet helt af. Ortofon har vasket hænderne (og jo den har jo holdt i ti år (med mange års dvaletilstand), men alligevel.
Jeg har lige skiftet forsikringsselskab for et par dage siden, og derfor føler jeg ikke at jeg kan kræve skadeserstatning, især eftersom jeg skiftede forsikring fordi jeg præsenterede min tidligere assurandør med et uheld med MC7500eren for lidt under to måneder siden.
Derfor er det jo så, at jeg skal danse den tunge dans med Ortofons løgnagtige og inkompetente Britiske agent, Henley Designs. En henvendelse til en forhandler med forespørgsel, om de ville tage en defekt MC3000 mk som ombytningsenhed for de 25 procents prisreduktion, resulterede i et "Nej, den er for gammel". En henvendelse til Ortofon afkræftede det. Derefter spurgte jeg Henley om Ortofons reperationsservice, men fik at vide at den håndterede de ikke. Så jeg gad altså ikke slås mere med dem, så jeg fandt en (britisk) forhandler, der gerne tog en MC3000 i ombytning og købte en Rondo Bronze.
Men så tænkte jeg som så: måske var det værd at få Jubi'en repareret af van den Hul? Og hvem er van den Huls britiske agent? Henley Designs. Så jeg greb røret igen: "Desværre hr," var svaret, "van den Hul reparerer ikke Ortofon pickupper!". En hurtig tur på nettet, og en samtale med van den Huls danske agent resulterede i en aftale om reperation indenfor tre uger til en gunstig pris. Godtnok skal jeg lige have solgt nogle ting for at betale, men har I nogensinde hørt noget lignende? Jeg er forarget især fordi Jubilee'en var en bytter som Per Windfeldt gav mig som "et plaster på såret" efter at Henley for ti år siden havde prøvet at løbe fra deres garanti-ansvar for en Rohman, som de ikke ville bytte "fordi den var en grå import" (jeg havde købt den billigt fra en forretning i Yorkshire, som åbenbart lavede parallelimport uden at annoncere det). Efter at have lavet den konstatering, sendte de Rohmanen tilbage---uden nålebeskytter. Hvis den ikke var syg før var den det ihvertfald efter den tur.
For ligesom at sætte prikken over i'et, formåede jeg senere på dagen at lave en ridse i min Woodsides forplade, og display-lyset på min Audiolab tuner er begyndt at svigte....
Som sagt, Æv, Æv, og Dobbelt ÆV