DJ Poul O skrev:Undskyld Bent.
Jeg har så godt som ingen forstand på mekanikken i pladespillere. De eneste måder jeg har hørt om, er direkte og bælte/remdrevet. Så når den ikke har en rem, så tænker jeg at den måtte være direkte drevet. Det er så forkert. Undskyld min uvidenhed!
Men havde jeg været ekspert, havde jeg jo ikke behøvet at spørge!
Men det virkelige spørgsmål er: Betyder det noget om det er en direkte, rem eller mellemhjuler hvis den overhovedet ikke kører?
Til kbekke.
Tak for henvisning.
Ingen årsag og det var ment som en hjælp, hvis der skulle være nogen tvivl

Når det er sagt, så synes jeg helt seriøst, at du skulle bruge lidt tid på at læse op på nogle af de internationale fora. Det er helt i orden at stille "dumme" spørgsmål her og vi er mange, der gerne vil hjælpe. Jeg har stor respekt for din entusiasme. Men der er også ting, som er forholdsvist elementære for dem, der har været med i lang tid og (her er pointen) allerede er beskrevet andre steder.
Hvis du bruger tid på sites som f.eks. vinylengine.com, audiokarma.org og ikke mindst lencoheaven.net, vil du kunne finde tråde, der meget dybtgående og præcist beskriver de forhold, der gør sig gældende omkring pladespillere (og meget andet også).
Mange af trådene er også illustrerede og beskriver f.eks. step for step, hvordan man renoverer motoren på en Lenco L-75 bare for at tage et eksempel. Jeg ved ikke om noget tilsvarende findes specifikt for Garrard, men jeg er ret sikker på, at uanset hvilket problem du har med din SP 25, så er der nogen et eller andet sted i verden, der også har haft det og måske løst det.
Alt det her er ikke for at virke bedrevidende eller fortælle dig, hvordan du skal opføre dig. Det er bare et tip om, hvordan du kan opbygge din viden, ligesom så mange af os andre har gjort. Jeg håber du bevarer gåpåmodet og får løst problemet i sidste ende. Det kan godt være, at din SP 25 ikke er den mest attråværdige Garrard på bjerget, men den skal kunne bringes til at spille og vil sikkert også lyde ganske fint, når det sker.