B&O 1001

Analog når det bedst

B&O 1001

Indlægaf DJ Poul O » tirs 24. jul 2012 19:42

Nyligt hjembragt fra genbrugsbutik til 50kr. Monteret med SP-14 pu med bøjet nål! Det er der vel ikke så meget at gøre ved.
Nu er spørgsmålet så om jeg skal finde en ny/brugt SP-14 eller om det skal være en SP-10 eller SP-12?
Retipping kan man jo også. Men om prisen står mål med kvaliteten på sådan en gammel sag ved jeg ikke.
Er der stor kvalitetsforskel på de tre varianter?
Evt nogen der har noget liggende? Bytte med LPer!
Brugeravatar
DJ Poul O
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 19 mar 2012
Geografisk sted: Foulum
Lokalitet: Foulum

Re: B&O 1001

Indlægaf Gottschalck » tirs 24. jul 2012 21:37

Jeg har vist en liggende du kan få. Vender tilbage senere, nok om et par dage hvis du kan vente?

Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: B&O 1001

Indlægaf mcs_5 » ons 25. jul 2012 14:30

Ellers har jeg også noget liggende et sted.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: B&O 1001

Indlægaf jcr1972 » tors 26. jul 2012 23:04

DJ Poul O skrev:Nyligt hjembragt fra genbrugsbutik til 50kr. Monteret med SP-14 pu med bøjet nål! Det er der vel ikke så meget at gøre ved.
Nu er spørgsmålet så om jeg skal finde en ny/brugt SP-14 eller om det skal være en SP-10 eller SP-12?
Retipping kan man jo også. Men om prisen står mål med kvaliteten på sådan en gammel sag ved jeg ikke.
Er der stor kvalitetsforskel på de tre varianter?
Evt nogen der har noget liggende? Bytte med LPer!


Jeg kan anbefale retipping, da det ikke er specielt dyrt, og man derefter ved at man har en ny diamant monteret fremfor en brugt man ikke aner hvor mange timer har på bagen. Så vidt jeg ved, er visse af de der SP udgaver fra B&O vist slet ikke så ringe endda, men det kræver selvfølgelig at nålen er iorden ;)

Mvh.

Jan
jcr1972
 


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster