Lenco L75 diy

Analog når det bedst

Re: Lenco L75 diy

Indlægaf kbekke » tors 29. nov 2012 18:08

eggers skrev:Jeg har lavet en AutoCAD tegning af en skifferplinth der passer til en PTP4 og 12" arm. Tegningen sendes til en stenhugger der kan skære med vandjet. Jeg har fået et tilbud på sådan en plinth udskåret i 12cm tyk skiffer og det lød på 6000. Så kommer der PTP oven i og den koster lidt over €100. Nu er der også kommet PTP5, men hullerne er vist de samme. Det er selvfølgelig de luxe versionen, og jeg har da heller ikke selv trukket på aftrækkeren endnu, men min L75 står parat til en gang mega-mod.

OK, DET lyder seriøst :thumbsup:

Men det løber vist også op, hvis man ikke liiige har en 12" liggende i skuffen. Er der iøvrigt nogen, der kender de corian-plinte, som Peter Reinders (PTP Audio) er begyndt at reklamere med?
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf eggers » tors 29. nov 2012 19:29

kbekke skrev:
eggers skrev:Jeg har lavet en AutoCAD tegning af en skifferplinth der passer til en PTP4 og 12" arm. Tegningen sendes til en stenhugger der kan skære med vandjet. Jeg har fået et tilbud på sådan en plinth udskåret i 12cm tyk skiffer og det lød på 6000. Så kommer der PTP oven i og den koster lidt over €100. Nu er der også kommet PTP5, men hullerne er vist de samme. Det er selvfølgelig de luxe versionen, og jeg har da heller ikke selv trukket på aftrækkeren endnu, men min L75 står parat til en gang mega-mod.

OK, DET lyder seriøst :thumbsup:

Men det løber vist også op, hvis man ikke liiige har en 12" liggende i skuffen. Er der iøvrigt nogen, der kender de corian-plinte, som Peter Reinders (PTP Audio) er begyndt at reklamere med?

Jeg har læst at de koster (komplet incl. Lenco L75 monteret) omkring €2200. Så kan det bedre betale sig at lave en selv i skiffer med PTP5. Jeg tror nu også skiffer lyder bedre, men det er kun et gæt. Skiffer er tungt, men ikke for hårdt (så det ringer) og det hjælper gevaldigt på akustikken. Korian er vist tættere på marmor i hårdhed og vægt (?).
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Ortofon Rohmann, SME 3012 II, Denon DL-103, Shelter 501 Mk. II, Lenco L75, Mørch GS6, Thorens TD-125 LB, Technics SL-1210.
Brugeravatar
eggers

Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Indlægaf DJ Poul O » lør 9. mar 2013 16:01

Kaster håndklædet i ringen. Har ikke overskud til projektet. Sorry.
Den gamle maskine må samle støv i kælderen en tid endnu.

Skulle andre være interesseret i at blive tovholder på projektet, så er muligheden der nu.

vh
Poul
Brugeravatar
DJ Poul O

Geografisk sted: Foulum
Lokalitet: Foulum

Foregående

Tilbage til Grammofoner