cpoen skrev:det ved jeg ikke rigtigt.. har kun haft receiveren et par dage, hvor jeg har rodet en del med den pga. den manglene lyd fra pladespilleren.
og har kun et par mindre højttalere på lige nu. Men det er nok begrænset med poweren i en 40 watts receiver. Men det er rigeligt til min lejlighed :)
Men glæder mig til at få et par Beovox S45'ere på.
Captain Phoenix skrev:cpoen skrev:det ved jeg ikke rigtigt.. har kun haft receiveren et par dage, hvor jeg har rodet en del med den pga. den manglene lyd fra pladespilleren.
og har kun et par mindre højttalere på lige nu. Men det er nok begrænset med poweren i en 40 watts receiver. Men det er rigeligt til min lejlighed :)
Men glæder mig til at få et par Beovox S45'ere på.
Jeg har spille på den combo - Pioneer SX 434 og Beovox S 45-2 - i et godt stykke tid. Det er et fint match - og til et mindre rum, har du power/lydtryk nok til det meste (med mindre du vil spille jordskælvs musik).
Pioneer'en er nu ikke 40 watt - men 2 x 15 watt. Det skal du dog ikke være ked af - den spiller godt og ser skøn ud, hvilket er vigtigere end mange watt.
Brochure og data findes her http://www.kallhovde.com/pioneer/sx-434-b.pdf
Hvis du er fortrolig med en loddekoble og lidt gør-det-selv, kan jeg anbefale at skifte de to kondensatorer i strømforsyningen på 434'erne til nogle med højere værdi = flere uF (men samme diameter af hensyn til monteringen). Det giver strømforsyningen flere kræfter og gør at du kan spille højere uden at receiveren mister pusten.
Husk også at nye, gode kondensatorer (3 x 15 uF pr. højttaler) i delefilteret gør noget rigtig godt for lyden (mellemtone/diskant).
cpoen skrev:Jeg har dog valgt S 45 modellen, da de lige skulle være lidt bedre.
Captain Phoenix skrev:cpoen skrev:Jeg har dog valgt S 45 modellen, da de lige skulle være lidt bedre.
Bare det er den 3-vejs Beovox S45 eller S45-2 du har, så er det helt rigtigt. Der kom senere en 2-vejs Beovox S-45, som ikke har samme kvaliteter (og hvor bas-ophænget er af skum, som nok skal skiftes).
Brugere der læser dette forum: Bing [Bot], Dan63 og 17 gæster