Sidste uge fik jeg en Sharp Optonica rp-3500 "op under neglene".
Sælger købte den ny i '79 og den står på mange måder som dengang, endda med org. Pick-up. Tidl. ejers pladesamling var faktisk ret sparsom og som han selv pointerede tror jeg ikke den kan have trillet ret mange km. I dens 34 årige tjeneste. Fik endda herligheden til en yderst favorabel pris

Er blevet meget glad for det tunge klenodie der jo ikke ligefrem ligner så mange andre..
Jeg vil meget gerne give den en mindre overhaling i form af rengøring da dette ser ud til at have været en anelse tilsidesat..
Mit "største" problem er at låget med tiden er blevet lidt gulligt. Har forsøgt at vaske det af i div. Alm. Husholdningsmidler men uden held. Jeg troede til at starte med det måske var nikotin eller andet skidt, da låget er mest gult på den forreste del. men nu mistænker jeg lidt det nok er plastikken i sig selv der er blevet misfarvet?!
Så mit egentlige spørgsmål...:
Er der en måde jeg kan få mit gamle lidt gullige låg til at blive klart og funklende igen?
er faldet over utallige slibe og poleings anekdoter men ingen der løser et gult gammelt røgfarvet vintage look

til sidst vil jeg høre om i ved hvad man skal gøre mikage (wannabe granit) plinten ren med?
Mvh. Michael