STD 305 D

Analog når det bedst

STD 305 D

Indlægaf his067 » man 6. jan 2014 19:45

Ja, nu blev det så min tur til at finde sådan en til en rimelig pris. MEN....displayet er lidt sygt. Når den ikke drejer viser det korrekt 00:0 (og det ser ud til at alle stregerne virker), men når den så drejer viser displayet forskellige former for Garbage. Er der nogen af jer der ved om det er en rimeligt nem reperation eller skal jeg bare ignorere det?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: STD 305 D

Indlægaf Fredmarantz » man 6. jan 2014 20:34

Ha - netop i dag fik jeg overleveret (tak X-Ray!) en sådan STD 305D m. SME 3009R monteret. Den ser rigtig fin ud og er med "det blå superfunky plexilåg" -alt i alt en flot ting. alu-alu -alu-alu -alu, men stilstram og smuk dog.

På min STD fungerer displayet slet ikke (dødt) og jeg skal have skidtet skilt ad for at se, om jeg kan finde ud af, hvad der er galt - måske nogle forbindelser ikke er, som de skal være - måske nogle lytter? - jeg aner ikke, hvordan det ser ud dernede "under dæk" - men dét skal vi da have styr på - ikke??

Det er jo en skotte - så det må føles lidt familiært :Skor:

Jeg mener også, at PQR har én stående - ganske vist en anden version og uden display, men dog stadig en Strathclyde. :thumbsup:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf pqrannes » man 6. jan 2014 21:55

Velkommen til Fredmarantz og his067 i Strathclyde-klubben.

Adgangskravet er foruden ejeskab af en Strathclyde grammofon tilbøjeligheder imod single malt whisky, et krav, som jeg tror (og håber) at I begge kan opfylde. Eller lærer at opfylde!

Jeg håber - og er sikker på - at I får løst display-problemerne (som jeg ikke har her, da min - som Freddy husker rigtig - ikke har noget display).

"Fortan leat" (eller noget i den retning)!

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf his067 » man 6. jan 2014 22:00

Fredmarantz skrev:På min STD fungerer displayet slet ikke (dødt) og jeg skal have skidtet skilt ad for at se, om jeg kan finde ud af, hvad der er galt - måske nogle forbindelser ikke er, som de skal være - måske nogle lytter? - jeg aner ikke, hvordan det ser ud dernede "under dæk" - men dét skal vi da have styr på - ikke??
Freddy

Joh, afgjort. Der er et bilede af elektronikken i salgsbrochuren på Vinylengine. Her er en lidt bedre version som jeg fandt på nettet:
Billede

Men elektronikken ser ikke kompliceret ud: tre ICer, nogle transer og småtterier så det skulle ikke være umuligt:
Billede

Mon ikke en omgang kontaktrens vil gøre underværker?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)

Indlægaf his067 » man 6. jan 2014 22:03

Faktisk er der en del oplysninger hvor jeg fandt billederne: http://www.vintage-radio.net/forum/showthread.php?t=94888:

'Got one of these classy beasts in for repair. Initially the display was blank and the motor runs flat out all the time. I was hoping for a simple fault. No such luck. I got the display back on easily enough, dodgy connection to the FLD heater however I have no idea how the motor servo works. The chip line up is ZN1034E Timer, ZN1040E universal counter display and 2 logic TTL chips 7400 and 7404. There is another chip on the touch control board but that appears to be glued on to the front panel so I can't see what it is. There is also a few transistors, all of which appear to be OK. I have had a nose around with a scope and found the timer clock and the universal counter has some nice square pulses coming out of it. Supply lines read 5 9 and 21 volts.'
Senest rettet af his067 man 6. jan 2014 22:28, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Indlægaf kbekke » man 6. jan 2014 22:24

his067 skrev:

En omgang "kontaktrens" gør ALTID underværker!

21316_whisky_talisker_10ans.jpg

...også selvom man ikke ejer en Strathclyde :cool1:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf his067 » man 6. jan 2014 22:28

kbekke skrev:
his067 skrev:

En omgang "kontaktrens" gør ALTID underværker!

21316_whisky_talisker_10ans.jpg

...også selvom man ikke ejer en Strathclyde :cool1:

Her er min favorit for tiden:

Billede :Thumpsup:
Brugeravatar
his067
Redaktør

Indlægaf Tonni » man 6. jan 2014 22:39

MMMH! Den Laddie kan jeg også godt følge! - Men ellers:

Billede
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf Fredmarantz » tirs 7. jan 2014 00:14

his067 skrev:
Fredmarantz skrev:På min STD fungerer displayet slet ikke (dødt) og jeg skal have skidtet skilt ad for at se, om jeg kan finde ud af, hvad der er galt - måske nogle forbindelser ikke er, som de skal være - måske nogle lytter? - jeg aner ikke, hvordan det ser ud dernede "under dæk" - men dét skal vi da have styr på - ikke??
Freddy

Joh, afgjort. Der er et bilede af elektronikken i salgsbrochuren på Vinylengine. Her er en lidt bedre version som jeg fandt på nettet:
Billede

Men elektronikken ser ikke kompliceret ud: tre ICer, nogle transer og småtterier så det skulle ikke være umuligt:
Billede

Jo - relativt gode billeder her af den elektroniske indmad og gode informationer. Ved et hurtigt kig tænker jeg ikke så meget på kontaktrens - men mere på check af lodninger - og "jo" - rensning af sokler/ben - lytterne (er de mon stadig ok - eller?). Jeg kunne så også godt tænke mig at lære, hvordan man checker, om en IC stadig er ok? - og om disse IC'er, hvis de er defekte, stadig kan skaffes eller der findes direkte ækvivalenter, hvis dette måtte være den eneste løsning?
Jeg synes at være løbet ind i større udfordringer tidligere - men man ved jo aldrig.....
Jeg ser også 4 sikringer - er de mon ok? - Hvis ikke...hvorfor??

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Indlægaf Fredmarantz » tirs 7. jan 2014 00:53

pqrannes skrev:Velkommen til Fredmarantz og his067 i Strathclyde-klubben.

Adgangskravet er foruden ejeskab af en Strathclyde grammofon tilbøjeligheder imod single malt whisky, et krav, som jeg tror (og håber) at I begge kan opfylde. Eller lærer at opfylde!

Jeg håber - og er sikker på - at I får løst display-problemerne (som jeg ikke har her, da min - som Freddy husker rigtig - ikke har noget display).

"Fortan leat" (eller noget i den retning)!

PQR

Nu er jeg (ikke længere) særligt glad for whisky, al den stund, at jeg i tidernes løb har båret adskillige heftige, ja nærmest livstruende branderter hjem - påvirket af bl.a. dette, så jeg foretrækker nok nærmere lyden af bagpipes, mågeskrig og Folkensemble emeritus "McCalmans" musik til at garnere stemningen, som følger med en sådan Strathclyde.

Håber, det går an...

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Indlægaf his067 » tirs 7. jan 2014 02:14

... så jeg foretrækker nok nærmere lyden af bagpipes, mågeskrig og Folkensemble emeritus "McCalmans" musik til at garnere stemningen, som følger med en sådan Strathclyde.

Håber, det går an...

Vh
Freddy

Ah, Robbie Burns:

http://youtu.be/vZ7oYCx6tBw
Brugeravatar
his067
Redaktør

Indlægaf mickr » tirs 7. jan 2014 20:50

Jeg er vild med det her sted! Jeg siger det bare ;)
Brugeravatar
mickr

Lokalitet: Århus

Indlægaf No1 » tirs 7. jan 2014 21:11

Orv - DET var nogle gode kontaktrensere I bruger !
Jeg bruger denne her når det er rigtigt slemt :
Octomore 01.jpg

Holder 60 % - ligesom Kontakt 60 ! :Skor: - og så er den rigtig god til de mere røgede ting - Smoke On the Water f.eks. ....

Undskyld his067 for at forplumre din tråd - ku' bare ikke la' være med at spæde til ... ;)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
No1

Lokalitet: Hellerup

Indlægaf mcs_5 » tors 16. jan 2014 14:57

Fredmarantz skrev:Jeg kunne så også godt tænke mig at lære, hvordan man checker, om en IC stadig er ok?

Finder et datablad, studerer det grundigt, undersøger om IC'en gør som der står den skal...

De to 74xx IC'er skifter du bare ved den mindste mistanke. De koster under en 5'er stykket. De to Ferranti IC'er er nok mere bøvlede og/eller dyre at skaffe... 74xx'erne kan også medbringes til træffet, hvis du hellere vil betale 0 kr. stykket ;)

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Tilbage til Grammofoner