af his067 » tirs 11. aug 2015 14:28
Nu har den ligget i press i et par dage, men den er stadig gal. To ting især:
1. dele af limningen hæfter ikke ordentligt, og måtten bliver trukket fra af en skæv plade
2. Lacrosse har efterladt en hinde som smitter af på pladerne
2. kan afhjælpes ved at rense måtten med methylalkohol, men den behandling (tror jeg) får overfladen til at trække sig sammen igen, og det giver så ekstra træk væk fra underlaget. Så der er vidst ikke noget andet for det end at rense det hele af og gøre det om igen.
Er der slet ikke nogen der har et bud på en god stabil lim til Butyl-gummi og metal?
Ovenikøbet er Tenuto-måtten jo temmeligt tung (1.6 kg). Det øger friktionen i centerlejet, og får pladetallerkenen til at køre lidt for langsomt. Så hastighedsreguleringsmagneten skal justeres om.
Lydmæssigt synes jeg, at lyden blev lidt mørkere (men det kan være mine høreapparater, der spiller ind: jeg måtte have et nyt til mit højre øre efter en svømmetur i middelhavet, og det nye er ikke så skingert som det gamle apparat). Men bassen var helt overvældende klar og naturlig. Så måske er det lidt Gynger og Karruseller? Den bedst måtte, jeg har haft på TD124, var min SOTA akrylmåtte ovenpå en Schopper Alu-pladetallerken og en 400g pladevægt. Men med alle 'ikke-vakuum' måtter er problemet jo altid bulede plader.....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.