Spørgsmål vedr. kondensator til pladespiller

Analog når det bedst

Re: Spørgsmål vedr. kondensator til pladespiller

Indlægaf Fredmarantz » fre 22. jan 2016 23:46

Jeg har målt 10Kohm-modstanden (10%) til 9,92kOhm med det ene ben løftet (altså modstandens ;) ) - og det må vel siges at være inden for rammerne. . jeg tror, at det er en 5-watter - den bliver pænt varm - men det er vel også meningen.

Det med fase har jeg simpelthen ingen forstand på - så du kan bilde mig alt ind vedr. dette. :-)

Jeg håber, at du har ret i at den afbildede Philipskondensator er fin at sætte i - jeg håber dog også lige at fx Jan Stevns eller Helikon lige giver et "på afstand GO" til at jeg kan fare videre. Det er selvfølgelig ikke let - netop på afstand, at garantere noget som helst - men hvis vi forudsætter, at Philips'en er intakt - må det vel være lige til at gå til.

Tak for dit indspark

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf Helikon » lør 23. jan 2016 00:51

Brug philipsen den er fin.
Enig med Jarle.
Tænkte mig ikke lige om da jeg skrev det med motoren og 24 volt, blandede noget dc ind i det, det er noget vrøvl glem det.
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________

2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
Brugeravatar
Helikon

Lokalitet: Randers

Indlægaf Fredmarantz » lør 23. jan 2016 00:54

Tak :thumbsup: - går i gang! Rapporterer tilbage :p

Tilføjelse: Philips-kondensatoren er nu loddet pænt i - pladespiller monteret - sat på vario - starter fint op - kører på korrekt hastighed.

Pladespilleren (før rep) gik i stå efter 10 min og startede selv op herefter - baglæns.....

Nu skal den spinne i noget tid - og kører den stabilt dér - ja, så er jeg ved målet

Jeg melder tilbage :p

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Indlægaf Fredmarantz » lør 23. jan 2016 02:06

Den har nu kørt fuldstændig stabilt i 1 time - og jeg er ikke i tvivl om, at den kører som tilsigtet. :Thumpsup:

Jeg takker jer mange gange for kyndig assist - det var fedt! :thumbsup:

Og Jan - du behøver hermed ikke kigge i lageret alligevel - jeg havde jo, uden at vide det, kondensatoren selv. ;)

Vh
freddy
Fredmarantz
Redaktør

Indlægaf jan_stevns » lør 23. jan 2016 05:50

Herligt at du fik den til at køre - og ja - jeg turde da også bruge den blå flips kondensator :)

mht lageret - inden ulykker sket - jeg fandt et par v-blocks til en fin gammel Lenco L75
jan_stevns

Indlægaf Fredmarantz » lør 23. jan 2016 16:27

Jeg retter lige mig selv en smule:

I min trådstart indikerede jeg, at en Rega Planar 3 ( m. RB-200 - arm) ikke var vintage, men det er så nok ikke helt sandt alligevel. Den opfylder i hvert tilfælde det med alderen - og måske også, at det var en "kulturbærer" for mange i 80'erne - og i en ok kvalitet alt i alt - især lydmæssigt. Den pågældende Rega, som jeg har haft under behandling, er fra ca. '79-'80. pyhhh.....

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Foregående

Tilbage til Grammofoner