Defekt TP-63 arm - hvad nu?

Analog når det bedst

Defekt TP-63 arm - hvad nu?

Indlægaf sriis » man 3. apr 2017 06:43

Hej!

Et spørgsmål ang. en defekt TP-63 arm, som jeg håber I han give jeres besyv med på.
Den ene kabelsko faldet af og ledningen er ikke helt tiptop, så spørgsmålet er hvad der skal gøres ved den?
Derudover er der boret to huller i armen for at kunne montere en Ortifon pickup.

Kan det overhovedet betale sig at reparere på armen eller skal der en ny til?
Senest rettet af sriis ons 5. apr 2017 08:44, rettet i alt 2 gange.
Søren Riis
Vejle
sriis
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: 02 apr 2017
Lokalitet: Vejle

Re: Defekt TP-63 arm - hvad nu?

Indlægaf cdp » man 3. apr 2017 08:36

Hej
Kig evt. På eBay - som jeg forstår er det et løst rør med stik i den ende, der er koblet lejet.
Mht. Ledning kan det vel loddes, hvis de ellers er intakte indvendig.
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1683
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Defekt TP-63 arm - hvad nu?

Indlægaf sriis » man 3. apr 2017 08:53

Hej Carsten.

Tak for din feedback.

Ja, det er korrekt at der er et løst rør. Kablet har dog et knæk længere inde, så man er muligvis nødt til at afisolere et stykke mere og så kan kablet ikke nå ud til pickup'en.

Når der så ovenikøbet er foretaget de nævnte modifikationer og "fingerbøjlen" også mangler, så er jeg i tvivl om ikke arbejdsindsatsen bliver for stor ift. at købe en ny arm.
Søren Riis
Vejle
sriis
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: 02 apr 2017
Lokalitet: Vejle

Re: Defekt TP-63 arm - hvad nu?

Indlægaf cdp » man 3. apr 2017 10:25

Måske er der et medlem herinde, der har en Thorens-arm med et rør i overskud..( de fleste foretrækker jo nok et ekstra, hvis flere pu benyttes )
- en komplet rewiring er vist tvivlsom, med mindre delene kan tilkommes. Det kender jeg ikke til.. ;)
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1683
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Defekt TP-63 arm - hvad nu?

Indlægaf Fredmarantz » ons 5. apr 2017 00:37

Nå - men jeg har så haft lejlighed til at kigge lidt på sriis' fine Thorens TD160 super - og kan konstatere, at skaden med den manglende sko var overkommelig at udbedre. Det krævede en simpel pålodning af en erstatningssko. Alle forbindelser gennemgangstestet - og fundet i orden og så er den såmænd klar igen. Værre var det med pick-up'en ,som der skal skaffes en ny nåleforpart til - det var ligesom ikke rigtigt til at komme uden om (nålen var væk!!). Nu forestår en opjustering af riggen med den nye pick-up og så skulle den gerne være kørende i mange år frem. Men altså Søren (sriis), det er en farlig vej at komme ind på - du kan risikere at blive stærkt afhængig af dette - bare så du ved det :-)

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Defekt TP-63 arm - hvad nu?

Indlægaf cdp » ons 5. apr 2017 08:01

- og det kan du så takke Freddy for.. :lol:
dejligt at høre ekspertisen er nær herinde..
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1683
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster