Beogram reparatør i østjylland?

Analog når det bedst

Beogram reparatør i østjylland?

Indlægaf Kjeldsen » tors 4. maj 2017 21:42

Jeg har en Beogram 8000 der brummer og har noget statisk støj vil jeg tro.

Den virker ellers upåklageligt og er skilt ad smurt og skiftet dele. Den virkede fint inden den blev sendt. Den var pakket meget meget forsvarligt ind.

Jeg har har købt et 5 polet din til RCA inkl stelkabel, men jeg har brum og støj. Jeg vil ikke afvise at det er kablet.

Jeg har også til test anskaffet en Beomaster 3300, men har ikke et Din til Din kabel, og har derfor lavet mit eget med to DIN til RCA kabler og et RCA RCA kabel imellem. Igen bruger jeg det nye DIN kabel, som måske er synderen.

Hvem går man til i østjylland = rimelig køreafstand til Randers. Der er en gut i Århus Nord Tandskov Elektronik Teknik - kan han anbefales?

Bør jeg først købe et korrekt DIN DIN kabel, så jeg kan forbinde min Beogram 8000 direkte til Beomaster 3300. Jeg har læst at jeg skal have et specielt kabel som skal være dobbeltskærmet pga det er til pladespiller.
Kjeldsen

Geografisk sted: Danmark
Lokalitet: 8900 Randers

Re: Beogram reparatør i østjylland?

Indlægaf Helikon » tors 4. maj 2017 23:28

Hej Kjeldsen

Jeg ved da der er flere i Randers her fra forummet der kan lodde et kabel hvis det er det ;)

mvh Niels
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________

2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
Brugeravatar
Helikon

Lokalitet: Randers

Indlægaf Kjeldsen » fre 5. maj 2017 07:29

Jeg kan skam selv lodde. Jeg har også fundet en vejledning som adskiller sig for den gængse beogram. Det var netop en med en 8000 der ikke kunne komme af med brum og købt en special lavet kabel, som heller ikke virkede. Tricket var her at montere yderskærm anderledes end det gængse.

Jeg må se om Toves elektronik har DIN stik og kabel

Men, det kan jo også været noget indeni.

Mon der er en fra Randers der har en Beogram 8000 eller 8002 i sit setup, så kunne jeg jo prøve den i dette velfungerende setup
Kjeldsen

Indlægaf zaptor » fre 5. maj 2017 07:40

Jeg havde det samme problem. Loddede en ledning på stel på gramofonen, og den anden ende på forstærkerens stel, og pist var brum væk..
zaptor

Lokalitet: tommerup

Indlægaf Kjeldsen » fre 5. maj 2017 09:35

Var det også en Beogram 8000?

Jeg har prøvet mine adaptorer på forskellig vis, og støjen ændrer sig, så kabler/adaptor har betydning. Jeg slipper nok ikke udenom loddekolben
Kjeldsen

Indlægaf Kjeldsen » fre 5. maj 2017 15:25

zaptor skrev:Jeg havde det samme problem. Loddede en ledning på stel på gramofonen, og den anden ende på forstærkerens stel, og pist var brum væk..

Tak

Jeg har lige prøvet at undlade stelledning i adapter og "montere" stel fra RIAA direkte på pladen ved DIN stikket = nul støj og brum. Dermed afgjort at det DIN kabel jeg har købt i en B&O butik, men påskriften til B&O pladespiller ikke er lavet ordentligt.
Kjeldsen

Indlægaf zaptor » fre 5. maj 2017 18:58

Det du laver med et kabel direkte mellem pladespiller og forstærker er jo blot en potetaileudligning. Er der bare en lille spændingsforskel mellem de to chassier, vil der komme brum. Ja det er en 8000. Og i øvrigt også et B&O stik.
zaptor

Lokalitet: tommerup

Indlægaf Kjeldsen » fre 5. maj 2017 22:02

Korrekt monteret bør stikket vel både have skærm og stel. Jeg kan ikke åbne stikket, da det er støbt plastik.
Kjeldsen

Indlægaf mcs_5 » lør 6. maj 2017 15:07

De kabler B&O brugte i (meget?) gamle dage, indeholdt to tynde coaxkabler med en fælles skærm omkring. Så det kabel forbandt både signalstel og chassisstel mellem pladespiller og forstærker.

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Indlægaf Kjeldsen » ons 10. maj 2017 14:55

En anden gut fik et kabel fra soundsheavenly.com. Her var chassisstel og signalstel loddet sammen. Han fik brum, men ved at skille de to ad, så signalstel ikke var loddet på chassisstel forsvandt brum. Jeg kan desværre ikke åbne mit stik, da det er støbt.
Kjeldsen

Tilbage til Grammofoner