lyder en smule forvrænget

Analog når det bedst

lyder en smule forvrænget

Indlægaf rk130 » man 11. jul 2011 13:36

hej alle, jeg har en SL-1900 Technincs, med en helt ny ortofon M2 red, men jeg syntes sgu det lyder som om lyden er forvrænget, sådan ca. som hvis man har optaget noget med for meget, gain ( er det ikke det, det hedder ? )
jge har prøvet at sætte pickupen efter et skema og hvis også den rigtige vægt, men da jeg først lige er startet med min fars aflagte grammofon, er jeg ikke så sikker på hvad jeg egentlig laver. :p
men ,måske der er en her der lige ved hvad mit problem er??
MVH. Daniel
rk130

Re: lyder en smule forvrænget

Indlægaf Tonni » man 11. jul 2011 19:11

hvad er det for en forstærker du har? Har den mulighed for både MM og MC i forbindelse med grammofonindgangen?
Og hvis, er den så sat til MC?
Har du samme mængde forvrængning i begge kanaler? - Hvis ikke har du så sat antiskatingen, lille drejeknap omkring arm-basen/-lejerne, korrekt? Den skal stå på ca. det samme som nåletrykket... svjh ca. 1,5 til 1,75 gram.

Med venlig hilsen
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: lyder en smule forvrænget

Indlægaf rk130 » man 11. jul 2011 19:53

tak for svaret :-) det er jeg glad for!!
jeg har en sony dn 1000, som selvfølglig ikke har phono indgang :( , må indrømme jeg ikke lige ved hvad MM og MC er ??
men jeg køre signalet igennem en ( er det ikke pre amp det hedder ) B-tech bt26.
anti skating er sat , men måske den ikke virker ?
har også en ortofon mca 76, som er til min ortofon mc20, hvor nålen er knækket øv øv !! så den syntes jeg ikke rigtig har noglen effekt ud over den forvrænger endu mere syntes jeg .
igen 1000 tak for svaret :p :p
MVH daniel
rk130

Tilbage til Grammofoner