Audio-Linear TD4001

Analog når det bedst

Audio-Linear TD4001

Indlægaf csso » søn 14. aug 2011 21:18

Hej

En sådan vinyl spille er til salg via DBA, og jeg overvejer den.

Er der nogen herinde der kender den?
- stærke /svage sider
- er den pengene værd, eller skal man satse på noget andet (og i så fald hvad?)

PFT :thumbsup:

http://www.dba.dk/pladespiller-audio-li ... etdynamisk
Bedste rockarkæologiske hilsner

“One time we saw some hookers but when we got closer we realized it was Motley Crue.”
Brugeravatar
csso

Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Re: Audio-Linear TD4001

Indlægaf bjerager » søn 14. aug 2011 22:20

ligner meget en mitchell eller en transcriptor pladespiller, og mon ikke den lyder på samme måde? kan godt lide designet, selv om den pladetallerken nok ikke er så smart rent lydmæssig, når det kommer til stykket.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Audio-Linear TD4001

Indlægaf Highmass » man 15. aug 2011 00:20

Hej Casper.
Jeg kender denne model ganske godt, idet min første "rigtige" pladespiller var netop sådan een, dog med SIII arm. Den afløste min første pladespiller som var en direkte drevet fuldautomatisk plastic Sony i 2000 Kr. klassen. Audio Linearen var en markant forbedring (Den havde nu også en bedre pu).
Som Bjerager så rigtigt nævner, så har dens potentiale for vellyd en begrænsning i tallerkenen. Hvis den skal lyde godt, så skal der en rigtig plademåtte på. Jeg kunne forestille mig at den kunne blive rimeligt ok med en Thorhauge måtte (Kopi af den gamle Arcylig Mat) og en ordentlig pladestrammer. Dette kræver dog at centerspildlen er høj nok, og det kan jeg ikke sige med sikkerhed om den er, da jeg solgte min Audio Linear for omkring 25 år siden (Før jeg begyndte at rode med acrylmåtter og pladestrammere).
Så umiddelbart vil jeg sige, at den med sikkerhed er bedre end en møgpladespiller, og at den har potentiale til en klar forbedring, HVIS centerspindlen er høj nok.
Hvad prisen angår, synes jeg at den er i overkanten hvis du kun ser på hvor meget vellyd du kan få for dine penge. Men hvis man kan lide designet, så er den altså VOLDSOMT flot live (Og en del billigere en en Mitchell som har en tallerken som er nøjagtig lige så ringe). Hvis den er lige så flot som sælger hævder, og som den også ser ud til at være på billederne, synes jeg egentlig at prisen er ok, du skal bare være opmærksom på at det ikke kun er lyd du betaler for, det er altså også designet.
Mvh. Lars.
Highmass

Tilbage til Grammofoner