r-l-b skrev:http://www.acoustica.org.uk/other/garrard.html det er til udskæring
så skal du have afstanden fra spindle på pladespiller til udboring til arm - det kan du få oplyst hos rega det er nogen og tyve cm men skal helst være præcist
så skal du nok lave et forhøjet armbord fordi rega armen ikke kan justeresi højden særligt meget og kun med mellemskiver
da 301 har højere tallerken end regas egen pladespiller så er det nok et par cm arboardet skal forhøjes
(((O))) skrev:Blev ikke til noget med den Garrard, så jeg holder mig til Lenco l 75, idenne omgang. Der var både slør og en metalisk mislyd, så jeg sparrede pengene istedet.
Ehapa skrev:Ja man skal passe på med at købe Garrard 301(Oile)/401, deres leje skåle blev lavet af stål, spindel-skaftet+skåle
æder af hinanden hvilket skaber slør, man placere blot en pegefinger på hver side af tallerkenen og trykker ned skifte
vis så vil man kunne ane eller måske hører at det måske er slidt ned. Thorens124 leje er meget bedre lavet, og lenco ligeså, 301 grease har også bronce-leje.
his067 skrev:Ehapa skrev:Ja man skal passe på med at købe Garrard 301(Oile)/401, deres leje skåle blev lavet af stål, spindel-skaftet+skåle
æder af hinanden hvilket skaber slør, man placere blot en pegefinger på hver side af tallerkenen og trykker ned skifte
vis så vil man kunne ane eller måske hører at det måske er slidt ned. Thorens124 leje er meget bedre lavet, og lenco ligeså, 301 grease har også bronce-leje.
Nej, det passer ligegodt ikke: min 401 (som nu er i Japan) havde et leje bestående af et stål skaft og en bronze skål indfattet i en plasticfatning. endvidere er der foret med to bronze cylindre i top og bund så der er Ikke nogen problemer der.
Ehapa skrev:his067 skrev:Ehapa skrev:Ja man skal passe på med at købe Garrard 301(Oile)/401, deres leje skåle blev lavet af stål, spindel-skaftet+skåle
Nej, det passer ligegodt ikke: min 401 (som nu er i Japan) havde et leje bestående af et stål skaft og en bronze skål indfattet i en plasticfatning. endvidere er der foret med to bronze cylindre i top og bund så der er Ikke nogen problemer der.
Ok, jeg kunne ikke finde Darren fra slatedeck hjemmeside hvor han viser hvilke lejer det drejer sig om, jeg anbefaler
ikke nogen at købe 301/401 over nettet på grund af risikoen for at købe en slidt pladespiller, hvis man ikke har været påpasselig med at hælde olie på er skaden mange gange sket med de leje-skåle, det er desværre et ret almindeligt fænomen, jeg har vedhæftet et link hvor de diskutere problemet. det har også vist sig at kokomo-kittet slider og laver fordybning i skaftet med deres keramiske kugle.
http://www.world-designs.co.uk/forum/ar ... -2218.html
Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster