Grammofon til kæresten

Analog når det bedst

Grammofon til kæresten

Indlægaf Peller » ons 18. nov 2015 17:50

Hej i forummet, og tak fordi jeg måtte være med.

Min kæreste har sagt at hun godt kunne tænke sig en grammofon til at have stående i hendes stue, og at den gerne måtte have et vintage look, og så tænkte jeg at det ville være logisk at komme her.

Jeg vil gerne overraske hende til jul med et set-up der har vintage look, og som kan spille. Det behøver ikke at spille fantastisk som udgangspunkt (der skal jo også være lidt at bygge videre på)

Jeg har det problem at jeg ikke ved noget som helst om grammofoner. Jeg arbejder med el, mekanik og elektronik til hverdag, og mine hænder er rimeligt skruet på, så håber jeg kan lære det.

Hvad vil i foreslå at jeg går efter hvis jeg skal finde grammofon, receiver og højtalere. Jeg har intet imod at skille det ad, og skifte lejer og lign. Lodde kan jeg også. Jeg ved simpelthen bare ikke hvor jeg skal starte med at lede, og hvad jeg skal lede efter.

Jeg håber at nogle herinde kan komme med nogle forslag, og hjælpe mig i gang

Hvis der er spørgsmål så sig endelig til, jeg er som sagt nybegynder, så har helt sikkert glemt et eller andet :-)

på forhånd tak -
Jesper K
Peller

Lokalitet: Kolding

Re: Grammofon til kæresten

Indlægaf Helikon » ons 18. nov 2015 18:15

Hej Jesper og velkommen til

Det er en herlig hobby man kan få mange timer til at gå med og blive lidt klogere på mange ting

Her er et bud på en der opfylder mange af ønskerne i et hug, det er bare at hægte et par højttalere på (i princippet - denne her kræver nok lidt opmærksomhed) som du kan se er det ikke nødvendigvis ubetaleligt.

mvh Niels
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________

2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
Brugeravatar
Helikon

Lokalitet: Randers

Indlægaf Peller » ons 18. nov 2015 18:24

Helikon skrev:Hej Jesper og velkommen til

Det er en herlig hobby man kan få mange timer til at gå med og blive lidt klogere på mange ting

Her er et bud på en der opfylder mange af ønskerne i et hug, det er bare at hægte et par højttalere på (i princippet - denne her kræver nok lidt opmærksomhed) som du kan se er det ikke nødvendigvis ubetaleligt.

mvh Niels

Hej Niels

Tak for svaret.
Er det mig der ikke kan finde det, eller har du måske glemt et link eller et billede i dit indlæg?
Peller

Indlægaf ole n 84 » ons 18. nov 2015 18:29

ole n 84

Geografisk sted: da vinci parken aalborg
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf Peller » ons 18. nov 2015 19:11

Hvis det kan holdes under 2500 kr ville jeg være glad, da pengene ikke er alt for store for tiden, efter en renovering af en etage i mit hus.
Peller

Indlægaf Peller » ons 18. nov 2015 19:12

Og det gør ikke noget hvis det skal gåes efter. Jeg vil gerne have mine fingre i maskineriet :-D
Peller

Indlægaf ole n 84 » ons 18. nov 2015 19:33

Så ville jeg købe dette her pioneer sæt http://www.guloggratis.dk/elektronik/ra ... -142001932 og den her JVC pladespiller http://www.dba.dk/pladespiller-jvc-jl-a ... 019728760/

Så skal du bare ud og finde et sæt passende højttalere og så får du et rigtig fint sæt til kæresten.
ole n 84

Geografisk sted: da vinci parken aalborg
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf Helikon » ons 18. nov 2015 19:47

Peller skrev:
Helikon skrev:Hej Jesper og velkommen til

mvh Niels

Hej Niels

Tak for svaret.
Er det mig der ikke kan finde det, eller har du måske glemt et link eller et billede i dit indlæg?

http://www.dba.dk/pladespiller-bang-olu ... 019930101/
det er lige med at få det hele med..
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________

2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
Brugeravatar
Helikon

Lokalitet: Randers

Indlægaf Captain Phoenix » ons 18. nov 2015 21:28

Velkommen til forum'et, Peller
Helikon skrev:http://www.dba.dk/pladespiller-bang-olufse/id-1019930101/

Hvis du ikke har haft fingre i hifi-apparater før, er Beogram 1500 måske ikke det letteste sted at starte (selvfølgelig helt afhængig af hvilken stand den er i).
Jeg satte én i stand til min niece - det tog godtnok en del timer...
viewtopic.php?f=569&t=2150&hilit=captain+phoenix%27s+audio&start=60#p37085

For 2.500,- skulle du kunne få en pladespiller + receiver + 2 højttalere i rimelig stand & kvalitet - og med det rette vintage-look.
Nogle herinde har nok noget til salg (jeg kunne f.eks. gå ned i kælderen og kigge - men bor ikke i nærheden af Randers, så... :'(
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf Peller » ons 18. nov 2015 21:30

Jeg takker for alle svarene indtil videre. Jeg er begyndt at kigge på alle de links i har sendt, og har også skrevet på et par annoncer.
Peller

Indlægaf Almarx » ons 18. nov 2015 23:56

Senest rettet af Almarx tors 19. nov 2015 12:48, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Almarx

Geografisk sted: Dollerup sogn
Lokalitet: Viborg

Indlægaf exlærer » tors 19. nov 2015 11:14

Hej
Velkommen til. Som du kan se er der mange hjælpsomme mennesker herinde. Så der er masser af muligheder.
Hvis det alligevel ikke lykkedes at finde det rigtige har jeg noget der virker med træsider eller uden.
Mvh
Exlærer, Ribe
exlærer

Lokalitet: Ribe

Indlægaf Peller » tors 19. nov 2015 17:57

Captain Phoenix skrev:Velkommen til forum'et, Peller
Helikon skrev:http://www.dba.dk/pladespiller-bang-olufse/id-1019930101/

Hvis du ikke har haft fingre i hifi-apparater før, er Beogram 1500 måske ikke det letteste sted at starte (selvfølgelig helt afhængig af hvilken stand den er i).
Jeg satte én i stand til min niece - det tog godtnok en del timer...
viewtopic.php?f=569&t=2150&hilit=captain+phoenix%27s+audio&start=60#p37085

For 2.500,- skulle du kunne få en pladespiller + receiver + 2 højttalere i rimelig stand & kvalitet - og med det rette vintage-look.
Nogle herinde har nok noget til salg (jeg kunne f.eks. gå ned i kælderen og kigge - men bor ikke i nærheden af Randers, så... :'(

Den du har renoveret til din Niece ser godt nok fin ud. Er den med indbygget forstærker/receiver, eller fremgår denne bare ikke på billederne?

edit: jeg fik selv læst op på det, og fandt at den selv har forstærker i sig. Det er nok sådan noget jeg går efter, da det heller ikke må fylde for meget :-)
Peller

Indlægaf X-ray » tors 19. nov 2015 19:44

Peller skrev:....at den selv har forstærker i sig. Det er nok sådan noget jeg går efter, da det heller ikke må fylde for meget :-)

Syntes at kunne huske, at 'KlausM' havde sådan en til salg herinde... måske den er der endnu..!
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray

Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Indlægaf Nillerviborg » tors 19. nov 2015 22:34

- Jeg har sådan en Beocenter bandit stående med 2. generation pladespiller indbygget ( den med de store firkantede pickup'er, ikke de gamle runde ), som er fuldstændig som ny - ikke engang finderaftryk eller ridser på låget er der, med org. manual undt alles - Det kunne være et godt bud...! Og mon ikke vi finder noen tidstypiske højttalere der osse er B&o, hvis det ku friste ???
Jeg skal se om jeg kan huske et par billeder i morn'
/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem

Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Næste

Tilbage til Grammofoner