ferr31 skrev:Når vi nu er ved det med olien, hvor mange ml. Skal der så i centerlejet ?
Jeg fandt lige dit spørgsmål, Nils - og her får du så, hvad jeg mener at have læst er det rigtige svar

:
- Det er vist IKKE den samme olie, der skal i centerlejet, som motorlejet. Hvilken ved jeg faktisk ikke med sikkerhed, da der er mange bud på dette) - Måske Tonni eller his067 kan uddybe her....???
- mængden skulle være 3,5 ml give and take - men lidt mere end nødvendigt skulle kunne tørres væk.
Sprøjtes/hældes forsigtigt ned i lejebrønden - efter at man har sjasket lidt på selve spindlen ligeså. Dernæst placerer du spindlen stille og roligt
100% vertikalt (enten MED eller UDEN pladetallerken monteret på spindlen) - venter tålmodigt på, at tallerken/spindel synker på plads, hvilket forhåbentligt tager et stykke tid (= 5-10 minutter MED pladetallerkenen monteret). Ifølge de kloge skal man lige "hjælpe" spindelen med at synke ved at dreje den forsigtigt ca. et par omgange, inden man lader tyngdekraften klare resten af ærterne.Forsøg IKKE at trykke tallerkenen ned for at fremskynde processen.
Når tallerken/spindlen er sunket på plads tages tallerken/spindel forsigtigt
100% vertikalt op igen og man kontrollerer, at der lige netop er en
smule olie, der er flydt ovenud af lejet = der er nu nok i lejet. Er der ikke noget olie i overskud er det enten fordi, man har givet for lidt eller der er hul i lejebunden
Der er nok andre måder at gøre det på, men det er hvad jeg har læst på det store internet og selv praktiseret uden negative konsekvenser..Olien jeg brugte til dette var fra Schopper, så vidt jeg husker. Jeg har også modtaget noget fin olie fra Robbie Sheridan, men det får vente til næste gang jeg skal renovere, da jeg har to td124 mere, som skal have "turen".
Vh
Freddy