Sorenki skrev:
??? Det har du da ret i. Og hvad så?
Næh, som jeg læser det, har du ikke udtalt dig om Ortofon Quintet Black pick-up'ens visuelle æstetik....det var min kommentar. ?
Og hvad så?....længere er den ikke

Sorenki skrev:
??? Det har du da ret i. Og hvad så?
his067 skrev:Altså, kønne er de jo ikke: æstetisk foretrækker jeg helt klart Rondo serien (på grund af lakeringen, som jeg bare synes er fantastisk) og Cadenza serien, især de sorte af dem (og Jubilee og Windfeldt).
Desværre kan jeg ikke sige at jeg kan lide lyden af min Rondo Bronze. Den er lidt flad i lyden og kedelig i perspektivet. En dag sælger jeg den nok, men det er altid godt at have en back-up....
Hackenberg skrev:Der er IKKE grund til at skifte ophænget. Ortofons gummi er det bedste i verden. Deres "gummimand" er forsøgt headhuntet af flere pickupfabrikanter i verden men han bliver. Giv den RC når den er blevet retippet så kører det bare.
Hvis det er Hans-Henrik du vil bruge kan du lige så godt gå direkte til kilden. Jeg tror det er https://www.tonabnehmerservice.de/ eller deres forgænger der laver dem for ham.
kj2005 skrev:...skifte hele nålefanen og ikke mindst gummi-ophænget, men ikke til en FG 1 nålefane som originalen havde. Han tilbyder en Shibata nålefane.
Captain Phoenix skrev:kj2005 skrev:...skifte hele nålefanen og ikke mindst gummi-ophænget, men ikke til en FG 1 nålefane som originalen havde. Han tilbyder en Shibata nålefane.
Bare lige for at undgå begrebs-forvirring:
Nålefanen er det rør som selve nålen monteres i.- Nålen (ikke nålefanen) kan være FG (Fritz Gyger), Shibata eller anden form (og altid af diamant-materiale).
- Nålefanen kan være af boron, safir, aluminium eller andet materiale.
Der ligger et par (lidt småsnakkende men) informative videoer samt tekst fra Soundsmith om forskellige pu-nåleformer her: https://www.sound-smith.com/articles/st ... nformation
Tophøj skrev:Tak, det var gode oplysninger....jeg ved ikke hvad forkortelsen RC står for?
Det står for Rubber Conditioner, i daglig tale kaldet RC ;-)
/Per
Tonni skrev:Tophøj skrev:Tak, det var gode oplysninger....jeg ved ikke hvad forkortelsen RC står for?
/Per
Og den mest brugte, af de produkter der er, er fra LaCrossé.
kj2005 skrev:Tonni skrev:Tophøj skrev:Tak, det var gode oplysninger....jeg ved ikke hvad forkortelsen RC står for?
/Per
Og den mest brugte, af de produkter der er, er fra LaCrossé.
Det er god info...på lageret ligger der en reserve MC20 mkII (mere end 25-30år ) . Den kunne nok trænge til lidt RC
Tonni skrev:kj2005 skrev:
Det er god info...på lageret ligger der en reserve MC20 mkII (mere end 25-30år ) . Den kunne nok trænge til lidt RC
Sansynligvis.
Men husk at spolerne ikke bør vædes... Pilfingerarbejde, med meget gode øjne, eller stor forstørrelse!
Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster