his067 skrev:
hmt: Jeg må indrømme, at det der med at justere ind ved at lytte til pickuppen er frustrerende og tidskrævende. Og så kræver det jo også et tomt hus uden både kone og søn. Derfor har jeg indtil videre holdt mig til målinger.
Det sjove ved målingerne er så, at jeg, hver gang jeg har gjort tingene "efter bogen", synes at forskellen er klar. For tiden står azimuth tæt på perfekt (v>h: 25,3 dB & h>v: 25,8 dB) og det kan høres.![]()
his067 skrev:Pokemon: Jeg ville egentlig gerne stille VTA med softwaren, men jeg har aldrig kunnet finde ud af hvordan. Har du nogle forslag?
his067 skrev:Det blå armrør er et "precision" rør. Det er ifølge Mørch mere sandsynligt, at resonansen (som er temmeligt behersket) er forårsaget af at (en af) kontravægtene sidder for stramt (ja, du læste rigtigt: for stramt).
his067 skrev:Det sjove ved målingerne er så, at jeg, hver gang jeg har gjort tingene "efter bogen", synes at forskellen er klar.
his067 skrev:Side 9 i min manual er om hvordan man installerer programmet....Måske har du en anden manual end mig?
Man kan ikke udbalancere blå prik med side-lodderne alene (jeg har prøvet).
Re: pointe 3, henviser jeg til min pointe nummer 1 ovenfor.
his067 skrev:Så han siger, så vidt jeg kan se, intet om hvordan man bruger Adjust+ til at stille VTA på en tonearm.
his067 skrev:Dette er ikke stedet at diskutere om SPUer generelt skal justeres 1,5° skævt. Det er der en anden tråd til.
Pokemon skrev:vta er nævnt 5 gange i den manual der fulte med adjust+ pro
og det same i et kompendium jeg har ligende fra ham som jeg ført troed var manalen
his067 skrev:Så han siger, så vidt jeg kan se, intet om hvordan man bruger Adjust+ til at stille VTA på en tonearm.
Pokemon skrev:nej det gør han ikk - han giver ikk en opskrift han vise fase og crostalk ved forsklig VTA
du nødt til at tænk selv
Pokemon skrev:når VTA er forskelig fra VMA vil det giv 2. harmonisk fordi aftastning fejl er asymetrisk
his067 skrev:Dette er ikke stedet at diskutere om SPUer generelt skal justeres 1,5° skævt. Det er der en anden tråd til.
Pokemon skrev:det relevant nok
du skrive selv om crosstalk
og så er det relevant om du juster skævt eler ej
his067 skrev:Pokemon skrev:vta er nævnt 5 gange i den manual der fulte med adjust+ pro
og det same i et kompendium jeg har ligende fra ham som jeg ført troed var manalen
Som sagt, kun nævnt én gang i min manual. Har du sidetal på dem alle fem? Dem vil jeg gerne have.
his067 skrev:his067 skrev:Så han siger, så vidt jeg kan se, intet om hvordan man bruger Adjust+ til at stille VTA på en tonearm.Pokemon skrev:nej det gør han ikk - han giver ikk en opskrift han vise fase og crostalk ved forsklig VTA
du nødt til at tænk selv
og så er jeg jo lige langt.....
his067 skrev:Pokemon skrev:når VTA er forskelig fra VMA vil det giv 2. harmonisk fordi aftastning fejl er asymetrisk
VMA?
his067 skrev:his067 skrev:Dette er ikke stedet at diskutere om SPUer generelt skal justeres 1,5° skævt. Det er der en anden tråd til.Pokemon skrev:det relevant nok
du skrive selv om crosstalk
og så er det relevant om du juster skævt eler ej
Som sagt har jeg justeret den til ens krydstale v>h og h>v.
his067 skrev:his067 skrev:Som du ved (siden du har en dp8) er der ingen lige overflader på en mørch arm. Så om den står "lige" eller "skævt" er IMO ligegyldigt.
Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 27 gæster