Nåletryk ved 78’er

Analog når det bedst

Re: Nåletryk ved 78’er

Indlægaf mantelteo » søn 27. dec 2020 12:52

ralphandersen skrev:
mantelteo skrev:Med den rigtige eq kommer du en del tættere på hifi . Mere bas og knap så skinger diskant (https://www.hifisystemcomponents.com/ab ... cords.html). Det er rigtigt at mange af de sider, der beskæftiger sig med emnet, er rimeligt nørdede, men på en af dem så jeg et simpelt forslag: Prøv at bruge dine tonekontroller: hæv bassen og sænk diskanten.

Eller brug en grafisk equalizer sammen med denne (Nørd alarm): (http://midimagic.sgc-hosting.com/mixcompn.htm)

Jeg har en Graham Slee Jazz Club 78 og man kan altså godt høre forskel. Nu mangler jeg bare nogle flere plader

Tak, den har jeg luret allerede. Også fordi min forstærker kun har en phono indgang (Marantz 2250b) og 78’eren/124’eren kører over ‘tape 1’ indgangen ved hjælp af Jørgen Schou udgangs trafoen som - i den forbindelse ret passende - generer jo et alt for højt udgangssignal med Ortofons MC pickup. Derfor er jeg nødt til at hæve bassen et rigtig godt stykke og sænke ligeledes de høje frekvenser en hel del. Resultatet er rigtig godt.
Matthias fra KBH - stor fan af Lenco, Thorens, Garrard og mellemhjul drevet pladespiller i det hele taget. Har ikke særlig meget forstand på elektronik, men elsker vinyl og shellac.
mantelteo

Lokalitet: København

Re: Nåletryk ved 78’er

Indlægaf his067 » søn 27. dec 2020 14:11

Der var en Byg-Selv phonoforstærker med mange forskellige korrektionskurver i "The LP is Back" som udkom for fem-ti år siden. Jeg har en kopi et eller andet sted, men kan ikke lige finde den.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Foregående

Tilbage til Grammofoner