his067 skrev:... Lad os starte med gangkonstans: før målte jeg 0,03% Wow og Flutter på Oracle. Nu måler jeg 0,01% (som jeg ellers kun har målt på min SP10 før). Før dryppede lejet olie og skulle efterfyldes med jævne mellemrum, nu holder det tæt ...
his067 skrev: (oraclen) fik også en hård medfart og blev beskadiget, blandt andet med en skæv aksel på pladetallekenen
his067 skrev:MVSS systemet har nu den rigtige silikone og fungerer utroligt godt: man kan ikke se på ophænget når motor og pladetallerken bliver startet.
What is the purpose of the MVSS?
The purpose of the MVSS is to capture and dissipate the micro vibrations that are present within the floating sub-chassis without short circuiting the efficiency of the Oracle suspension system. By eliminating the micro vibrations the stylus / platter interaction becomes more accurate, the stylus becomes more stable and better controlled. This increased stability allows the phono cartridge to retrieve more information from the record groove which translates into a more accurate signal reproduction which will not only impact the lower register but the whole spectrum. This global improvement will be very noticeable at all levels: improved musical accuracy, harmonic integrity, transient's sharpness, dynamic contrast, tonal balance, depth of image. The listener suddenly becomes more musically involved and this is a very unique experience!
sorenb skrev:his067 skrev:... Lad os starte med gangkonstans: før målte jeg 0,03% Wow og Flutter på Oracle. Nu måler jeg 0,01% (som jeg ellers kun har målt på min SP10 før)...
Er det en beskrivelse af Delphi'en umddelbart forinden afsendelse til HK?
Jeg hæfter mig ved, at både mkV og mkVI er opgivet til 0,01% W&F
sorenb skrev:his067 skrev: (oraclen) fik også en hård medfart og blev beskadiget, blandt andet med en skæv aksel på pladetallerkenen
hvordan var pladetallerknen og sub-chassis pakket?
sorenb skrev:his067 skrev:MVSS systemet har nu den rigtige silikone og fungerer utroligt godt: man kan ikke se på ophænget når motor og pladetallerken bliver startet.
Det lyder mere som om dæmpning i lejetårnene er korrekt monteret.
Silikonen i MVSS beholderne vil kun have minimal indflydelse i den situation, men sådan set heller ikke meningen:
his067 skrev:sorenb skrev:his067 skrev:... Lad os starte med gangkonstans: før målte jeg 0,03% Wow og Flutter på Oracle. Nu måler jeg 0,01% (som jeg ellers kun har målt på min SP10 før)...
Er det en beskrivelse af Delphi'en umddelbart forinden afsendelse til HK?
Jeg hæfter mig ved, at både mkV og mkVI er opgivet til 0,01% W&F
Der var jo en del galt med den da jeg sidst målte på den. Med bagklogskab mener jeg at pladespilleren var defekt fra begyndelsen: Lejet lækkede olie og pladetallerkenen sad løst i lejet. Oracle reparererede også et par fejl i strømforsyningen som de lokaliserede imens den var hos dem. Det er usandsynligt at den skade skete i HK).
Den eneste måling af W&F jeg har er fra maj 2021 og af en eller anden grund kan den (ligesom alle Adjust+ pdf filer efter Windows 7) ikke længere åbnes.
Man bliver rørt
når man bliver spørgt
Man bliver ked
når det bliver ved.
his067 skrev:Den blev sendt med lejet, som det var og med en forklaring om pladespillerens historie. Prisen var derefter.
Vinylengine siger at Oracle Delphi har W&F på 0.055 % (jeg har ikke kunne find andre kilder). Lejet målte bedre end det.
Men hvorfor er det så vigitigt for dig at etablere den detalje? jeg synes, det virker som om, du leder efter en grund til at sige, at jeg har handlet uetisk?
Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster