Captain Phoenix skrev:Der har (lidt længere oppe i tråden) været nogen debat om, hvordan man bedst/rigtigst indstiller antiskating på sin pladespiller. Forskellige synspunkter og metoder vedr. dette står sådan lidt "uforeneligt" overfor hinanden, og jeg havde egentlig besluttet ikke at bidrage mere i debatten, da jeg ikke tænkte at det tilførte værdifyldt nyt (og sådan har andre det måske også).
Men man skal jo på den anden side ikke afvise at lytte, når erfarne eksperter på området er på banen...
I denne video gennemgår direktør for Acoustics & Research hos Ortofon, Leif Johannsen, hvordan en pick-up justeres korrekt.
Videoen varer 35 minutter og gennemgår justering af sporingskraft, lateral alignment (overhang - Baerwald-metoden), azimuth, VTA (lodret sporingsvinkel) og antiskating.
Der tales engelsk med umiskendelig dansk accentog illustreres godt med billede- og lyd-eksempler.
Antiskating-justeringen er sidst (25:41).
pqrannes skrev:Spændende debat vedr. antiskating - måske skulle den have sin egen tråd og overskrift, admin?
PQR
bjerager skrev:pqrannes skrev:Spændende debat vedr. antiskating - måske skulle den have sin egen tråd og overskrift, admin?
PQR
Kun hvis alle de relevante indlæg bliver flyttet med over.
pqrannes skrev:bjerager skrev:pqrannes skrev:Spændende debat vedr. antiskating - måske skulle den have sin egen tråd og overskrift, admin?
PQR
Kun hvis alle de relevante indlæg bliver flyttet med over.
Nemlig, det var tanken.
PQR
his067 skrev:Efter utallige forsøg tror jeg, det er lykkedes mig at flytte alle de relevante bidrag om Anti-skating herover fra Bjeragers oprindelige tråd "De mindste Ting". Jeg håber jeg har fået det hele med, men lad mig vide, hvis det ikke er tilfældet.
MaxJ skrev:Juster antiskating med en testplade, det er den eneste rigtige måde at gøre det på. Rillen skal være moduleret, ellers får man ikke den rigtige indstilling. Sammenlign det med en cykeltur. Du skal bruge flere kræfter på at køre på brosten end på glat asfalt.
ralphandersen skrev:Det er i hvert fald den antagelse argumentet bygger på så vidt jeg kan se. Men om det passer, ved jeg ikke.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster