af his067 » søn 24. apr 2022 14:04
Der er ingen grund til at bekymre sig om det problem, siger jeg som ejer af tre Mørk GS6a og en nu solgt supertunet TD124 med hele bollesjejsen (Schopper umagnetisk pladetallerken, Hanze fjedre og omhyggeligt rengjorte lejer) .
Rens centerlejet med rensebenzin eller lignende, smør det igen med den rigtige olie og sænk forsigtigt spindel/pladetallerken på plads (det tager omkring 5 minuter for den at synke helt ned). Lad den derefter køre i to uger (mindst) på 78 omdrejninger. Løft pladetallerken/spindel ud igen og rens lejet omhyggeligt igen. Smør og gentag monteringen. Når den så har kørt i et par uger til, og hvis din TD124 stadig 'kun' tager 30 sekunder om at stoppe, kan du begynde at bekymre dig over lejet. Men ikke før.
PS: Dette råd er baseret på at Mørch plejede at køre GS6a til i to uger, på denne måde. Da han leverede min første til mig hjemme hus mig selv (se, det var service) for snart fyrre år siden, brugte han en halv time med at rengøre lejet, og forklare hvordan de blev kørt til.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.