45 RPM Stak-Afspiller

Analog når det bedst

Re: 45 RPM Stak-Afspiller

Indlægaf his067 » man 12. dec 2016 20:03

Jeps, og det er der du har problemet.....(jeg havde det samme, men den anden vej: jeg måtte sælge min Mørch GS6 da jeg tog til Kanada)
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf Tonni » man 12. dec 2016 20:48

Prøv nu at se hvad jeg skrev om frekvensomformere tidligere i tråden! En industri-elektriker og sådan en dims og du spiller... De kan også hedde motorstyringer.
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf Jon-Toft » tirs 13. dec 2016 11:36

Jeg har sendt en mail med problemstillingen til et audio/elektronik reperationsværksted og afventer deres svar. Måske man kan justere motoren i stedet eller hvad ved jeg :)
Jon-Toft

Lokalitet: Åbyhøj

Indlægaf Tonni » tirs 13. dec 2016 11:44

Motoren vil være en synkronmotor, som låser sit omdrejningstal til netfrekvensen. Så enten skal man ændre gearingen (remhjul, motoraksel/pulley) eller have en anden motor i. Så er det stadig lettere at programmere en motorstyring/frekvensomformer, så den laver de 115 V ved 60 Hz. Men ok. Så skal man have en kasse stående ved siden af.
Uanset hvad, vil det være et spørgsmål om hvad du vil ofre! Jeg håber at du får fundet en løsning, du er tilfreds med! :)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Foregående

Tilbage til Grammofoner