Louis skrev:Mange tak for svar.
Jeg synes jeg bliver klogere. Det er med stel er altid noget rod hjemme hos mig. Jeg ved stadig ikke helt om jeg forstår med min minimale viden herom.
To do listen må være som følger.
1. Montere rca stik der er skærmet(isoleret) fra chassiet. Det minimere vel at de to signalstel ser hinanden.
2. Min ground, der indtil nu har haft forbindelse til chassiet, skal også skærmes(isoleres) (tror jeg). Hvor jeg så måske forbinder ben 3 fra begge trafoer.
1. Der må ikke være forbindelse mellem signalstel og chassis, ej heller mellem de to kanalers signalstel.
2. Du skal ikke forbinde ben 3 når du allerede har forbindelse gennem monteringsskruerne, fordi du så igen får en dobbeltforbindelse = brumsløjfe. Vælg een forbindelse and stick to it!

Korrekt, Stjerneforbindelser med forstærkeren i centrumMin Technics sp10 har mulighed for at forbinde en stel til chassiet og tonearmen (sme 3009) har også en stel, disse to bør jeg så trække direkte til forstærkeren, som jeg forstår dit indlæg Henning? Og i første omgang ikke forbine stel til trafoernem, med mindre det er nødvendigt for at minimere brum?

Det sidste forslag er mere tænkt til evt. at lire det sidste på plads, de første tiltag vil klart være dem der giver mest.Og hvis ingenting virker sørger jeg for nul kontakt mellem traoferne, og nul kontakt mellem trafo og chassis, og trækker to seperate stelforbindelser for hver trafo.
Så har jeg sgu da lidt at lege med.
Tusind tak for de gode og lærerige svar.
Beklager de røde rettelser, men der er en nok så væsentlig forskel på skærmning og isolering og det er vigtigt at vi holder tungen lige i munden.
MVH Henning