Jeg kom til at glemme at slukke for min timer, så nu gætter jeg på, at jeg har nået 150 timer med denne SPU.
I mellemtiden har jeg så fortalt min røverhistorie om min Oracle Delphi MK VI. Jeg får mine penge tilbage fra Barclaycard. Men jeg har skiftet værket ud med en Technics SP10 Mk II. Den sidder i en 53 kg skifer plinth, som jeg har sat på nogle billige, men meget effektive ben med små spiralfjedre, som alså godt kan udbalancere denne 65 kg pladespiller uden at gå i knæ.
I må tage mig på ordet, når jeg siger, at den lyder godt: jeg slæber i hvert fald ikke min SP10 med til træf næste år!
Men hvad der er særligt interessant er at skiftet til SP10 har ændret ved måleresultaterne.
Lateral fres.jpeg
Vertrical fres.jpeg
THD.jpeg
Nu er jeg jo temmeligt sur på Oracle (eller rettere, deres uærlige Engelske agent) men
kan disse forskelle være forårsaget af Oracle værket alene. Der
er jo i hvert fald ikke andet jeg har ændret på.
Jeg tænkte at ensartetheden kunne påvirkes af anti-skatingen så jeg lavede to målinger mere: Mørchs arm har ikke en gradering, så jeg kan kun sige, at jeg målte de to yderstillinger og midterstillingen.
Jeg sætter ikke de målinger op endnu, for de kræver lige lidt verifikation. Men det ser ud til at anti-skatingen kan sættes ved hjælp af en -20dB eller -40dB 1 khz tone....
Pickuppen sporer 60µm fint men begynder at forvrænge ved 70 µm,
comme d'habitude.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.