af his067 » tirs 7. jun 2016 21:59
Jeg har sat en SME 3009 Series II non-improved på min STD. Forenden er en Ortofon Rondo Bronze i LH8000 hus, som jeg købte fordi Rondoen er Urushi-lakeret ligesom huset. Rondo og Bronze lød rædselsfuldt i mit 'store' anlæg, men det lyder simpelthen fantastisk i STDen. Jeg har godt nok nogle brumproblemer i SME-armen (som er et restaureringsprojekt) men med en T10, Kenwood L1000C og min Radford Series VI over mine hustru-forviste ESL63 er der meget at fornøjes over: en meget naturlig lyd og et rimeligt stereoperspektiv (ESLerne står i hvert sit hjørne af et 3.5meter X 7 meter rum fyldt med bøger: stereoperspektiv bliver aldrig helt godt, men det er til at leve med).
STDen har endnu en fordel over Linn Sondek: motoren sidder på sub-chassiset, så afstanden imellem motor og pladetallerken er konstant og der er ingen 'fodtrins-wow'. til gengæld er mit gulve derude temmeligt ustabilt så pickuppen hopper lystigt når jeg skal forbi pladespillere. Planen er at hænge en hylde i fire snore fra loftet. forhånetligt klarer det problemet.
Det er egentligt lidt sjovt: er der slet ingen af jer andre der bruger en Linn pladespiller?? Den skulle jo være "the bee's knees" (Jeg har nogle personlige sammenrend med hr Tiefenbrunn i begyndelsen af firserne til grund for at jeg ikke vill have linn i huset, men det er en anden historie).
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.