af id19 » lør 15. jun 2013 16:09
Hej spuncut
Ja brumniveauet stiger så snart jeg sætter netstikket i og motoren kører, hvis motoren ikke kører, men med netstikket i brummer det ikke (afbryderknap på pladespilleren).
REGA har ingen stelforbindelse af motoren, men det har jeg prøvet at lave, men det gav ikke noget, så den er fjernet igen.
Det ændrer sig ikke hvis jeg vender netstikket, har også prøvet at vende stikket på preamp og andre apparater. Jeg har koblet alle andre apparater fra incl FM antenne, men uden resultat. Armens position har heller ingen betydning.
Jeg har også prøvet en anden PU, samme resultat.
Jeg har prøvet min Lenco 75, her er brummet meget mindre, og acceptabelt, jeg tror det er motoren på REGA spillen.
Jeg har engang i forbindelse med min maskinmesteruddannelse hørt om synkronmotorer kan generere støj på nettet (REGA er en 24 polet 230 VAC synkronmotor). Store synkronmotorer kan også bruges til fasekompensering på industrielle anlæg, men det vil jeg ikke kloge mig på.
Jeg har også kigget i forforstærkeren (QUAD 33) der er solid stelforbindelse til pladespilleren.
Magneplanar MG2, IMF TLS80-2, Sonus Faber Minuetto, Mange B&W, Hafler, QUAD, Audioanalyse, Snell o.m.a.