Technics SL1210

Analog når det bedst

Re: Technics SL1210

Indlægaf janfroerup » tirs 29. dec 2020 21:37

Tophøj skrev:
janfroerup skrev:Der er da også en stabel Luxman direct drive maskiner i den prisklasse - der bare kører og kører og kører ........
De er bare ikke 'hypet' så meget som den Technic's er gennem tiderne.

Personligt vil jeg hellere kigge på en smuk genstand, fremfor noget Techno flim flam :)

Nu er smag jo heldigvis forskellig, og jeg er slet ikke enig med dig.
Hvad mener du med Techno film flam?

/Per

Intet andet end de fleste luxman pladespillere giver et ganske andet visuelt indtryk end technic's, de blev vel i grunden også lavet til hvert sit publikum oprindeligt.
At vi ikke er enige, er jo herligt :) ( jeg har iøvrigt da mere end en enkelt Technic's pladespiller i hytten)

pladespillere.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
janfroerup

Lokalitet: Marke

Indlægaf hificlassic » tirs 29. dec 2020 22:52

Luxman er smuk og sammenlignelig ydelse, men jeg kan slet ikke se hvordan du kan sammenligne med en Beogram 5500.
Hvor SL1210 er en arbejdshest lavet til at køre 24/7 og være med rundt på vejene, betjenes i mørke og på et splitsekund, så er B&O lavet til at se godt ud og ikke meget andet. Jeg kan næsten ikke komme i tanke om noget der er langsommere at betjene end en B&O tangentialpladespiller
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
Brugeravatar
hificlassic

Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Indlægaf janfroerup » tirs 29. dec 2020 23:13

hificlassic skrev:Luxman er smuk og sammenlignelig ydelse, men jeg kan slet ikke se hvordan du kan sammenligne med en Beogram 5500.
Hvor SL1210 er en arbejdshest lavet til at køre 24/7 og være med rundt på vejene, betjenes i mørke og på et splitsekund, så er B&O lavet til at se godt ud og ikke meget andet. Jeg kan næsten ikke komme i tanke om noget der er langsommere at betjene end en B&O tangentialpladespiller

Nu trækker du jo også tingene ud af deres sammenhæng - min kommentar/henvisning til Beogram 5500, faldt i et svar til dette :

"1210’eren og alle dens fætre er nogle pålidelig arbejdsheste. Kører stabilt, masser af reservedele, kører meget stille og kan få’s til 3-4 tkr i gennemsnit.
I den prisklasse findes der kun få andre som kan det."

Og det var med reference til kører stabilt, massser af reservedele, kører stille, og prisen.

De hører jo til i hver sin verden - men hugger jo begge cirka det samme i tegnebogen.
Brugeravatar
janfroerup

Indlægaf mantelteo » tirs 29. dec 2020 23:17

Det værste ved det hele er at man kun kan høre en plade ad gangen uanset hvor mange spiller man har
Matthias fra KBH - stor fan af Lenco, Thorens, Garrard og mellemhjul drevet pladespiller i det hele taget. Har ikke særlig meget forstand på elektronik, men elsker vinyl og shellac.
mantelteo

Lokalitet: København

Indlægaf janfroerup » ons 30. dec 2020 00:06

mantelteo skrev:Det værste ved det hele er at man kun kan høre en plade ad gangen uanset hvor mange spiller man har

Det er nu ikke helt korrekt - men det er noget værre rod ;)
Brugeravatar
janfroerup

Foregående

Tilbage til Grammofoner