Shoebox-Mark skrev:Jamen kunne jeg bare få mig selv til at sige "så giv mig de 8000,- og tjen resten selv" ville det jo være dejligt :-)
Mark
Nu siger jeg lige noget igen

og det skal nok vække opmærksomhed. For at forebygge misforståelser vil jeg lige slå fast, at jeg hverken er ude på at "disse" Mark eller nogen andre eller at starte en debat om hvad man "må" eller "ikke må".
Det her er bare nogle betragtninger, der står for min helt egen regning.
For det første: Så er jeg sikker på at der er rigtigt mange, både på dette forum og i resten af DK og verden for den sags skyld, som gerne ville betale en bunke penge for en pladespiller som din, Mark. Men så netop med henblik på
ikke at sælge den videre "og tjene resten selv". Simpelthen fordi en TD-124 jo er kult og derfor også et status-symbol i "vore" kredse. Der er også dem, der bare synes at TD-124 er Verdens Fedeste Pladespiller. Og endelig er der også dem som næsten ser en mission i (og har den fornødne viden og tålmodighed til) at bevare de gamle apparater og de to sidste kategorier har i hvert fald min fulde respekt.
For det andet: Så synes jeg helt personligt at 8000,- er
rigtigt mange penge for en hvilkensomhelst pladespiller og de udenlandske priser, der nævnes er for mig fuldstændigt absurde. Jeg ved godt, at det sikkert
er markedsprisen - og gu' er den da flot og det er fantastisk, at den er så original. Men jeg vil alligevel påstå, at der altså er produceret en del andre pladespillere, som er
mindst lige så smukke og "gode", hvis vi forholder os til performance, generel kvalitet og hvordan det "lyder" - og det sidste er jo typisk det argument, vi bruger, når vi skal forsvare vores indkøb overfor hinanden, vores kvinder eller alle de andre, der ikke fatter at det dybest set bare handler om legetøj for store drenge.
Jeg vælger helt at se bort fra dem, der køber tingene som
rene investeringsobjekter. Ikke fordi jeg er misundelig eller sur eller ikke gerne vil respektere folk. Men simpelthen fordi jeg ikke forstår dem og for at være helt ærlig, så interesserer de og det, de har gang i, mig ikke rigtigt.
Men vi skal jo selvfølgelig være her alle sammen in peace, love and harmony
Der er ikke det fjerneste i vejen med at søge hjælp og vejledning på vores forum. Heller ikke i forbindelse med vurdering af, hvad noget så fantastisk som en TD-124 i komplet Ortofon-outfit kan sælges for eller hvordan man bedst bærer sig ad med det. Det er helt OK og helt sikkert også det bedste sted at gøre det. Og iøvrigt skal jeg jo overhovedet heller ikke bestemme, hvad folk skriver om. Så go ahead, Mark og jeg ønsker oprigtigt held og lykke med salget.
Men helt ærligt og stadig for egen regning: Så synes jeg altså at den TD-124 fylder temmeligt meget for tiden og at det kunne være rigtigt dejligt, hvis den snart blev skudt af, så...
"Go ahead and shoot. You'll be doing me a favor".
Por Favor?