nilsvalla skrev:hej NikonSP.
Det bedste du kan gøre med hensyn til tonearmswiren, er at udskifte wiren der sidder i din SME med en længere wire, fra pu igennem tonearm ud i bunden af arm og hen til det sted på plinten du vil ende wiren med et sæt phono-stik.
mvh nils
nilsvalla skrev:ps.
Du kan evt. bore et hul i plintens bagside, stort nok til en bøsning kan komme igennem, og fastgøre bøsningerne på en metal-bøjle du fastgør på plinten.
På den måde kan du afmontere både arm, wire og bøsninger i et stykke uden at skulle lodde.
Hej Nils
Tak for dit input, men at
'udskifte wiren der sidder i din SME' -
og det var så nok der, at mit gåpåmod slap op
Jeg synes bedre om at forlænge signal ledningerne ved at lodde forlængelser direkte på bagsiden af det stik, der allerede sidder i bunden af armen. Det er ihvertfald det, jeg nok har besluttet lige i øjeblikket, med mindre, der kommer noget andet op. Jeg havde også tidligere en ide om, at montere phonostik og stel direkte i bagpanelet af plinten, men da den i forvejen bliver forholdsvis dyb, i forhold til de almindelige hylder, som den engang skal stå på, gik jeg væk fra det. Inden der kom kabler i de stik, også selvom stikkene var vinklet, ville det tage alt for meget plads op i dybden.
Jeg har derfor lavet en tilslutnings terminal, som på billedet herunder. Det er egentlig startet med at være en højttaler terminal til bi-amping. Jeg har fjernet alle de stik og bøjler, den blev leveret med og har derefter tilpasset hullerne til 2 forgyldte phonestik og en stelskrue. Det sidste hul har jeg blændet af, med en sort plastik skive, af dem man bruger til at dække huller efter karmskruer. Overfladen på de 2 passede tilfældigvis fuldstændig til hinanden.

Ikke at det måske betyder det helt store, eftersom ingen formentlig nogensinde kommer til at se den terminal, - men jeg har det nu fint indeni med at vide, at tingene er lavet 'ordentligt'
P5019367.JPG
Terminalen har jeg tænkt mig at montere i bundpladen i 'arm-enden' af den nye plint og lodde ledningerne fra armen direkte på den indvendig incl. en aflastningsbøjle. Signal- og stelkabel videre til forstærkeren, kan så tilsluttes terminalen under bunden og dermed ikke optage plads bag plinten. Tilslutning for 220V laves på samme måde i den anden ende af plinten, i en terminal, der er lidt mindre.
P4099341.JPG
Rio-palisander, - det, der var det 'fine' træ i 60'erne og møbler i den træsort mange eftersøger nu til dags, - det er det plinten skal laves af, ligesom den originale. Det er lykkedes mig at finde noget rigtigt fin rio-finer, som kom forleden

Jeg er i gang med at lave de 4 sider + top og bund til plinten, - mere derom, når jeg er kommet lidt længere

Vh/
Harvey
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .