D.Duck skrev:Hej Klaus
Jeg kan godt hjælpe med en B&O manual over Beogram 3000 type 5210 som pdf-fil
Der er nu ikke megen hjælp af finde i manualen, men hvis du er interreseret alligevel, så send mig din E-mail adresse.
Mvh
Per H
KlausM skrev:Så faldt jeg over en Stax UA-7 arm, den var jeg nødt til at købe. Nu er den monteret på BeoGram'en mens jeg laver 12" SME armen og armboard til den færdig. Jeg havde lavet et 9" armboard, så den var lige til at montere. Stax er en uni-pivot arm og et stykke ultra præcisions arbejde og en fryd for øjet, jeg håber at det fremgår af billederne hvor lækkert den er lavet. Med Stax armens relativt høje egenvægt (ca det samme som 12" SME, 16 gram) melder problemet med pick-up sig igen. De fleste pick-up'er jeg har er høj compliance MM. Det udskiftelige armrør findes også i en Carbon Fiber udgave, men det rør er ikke lettere, men skulle være bedre beskyttet mod resonancer.
Edit: Så satte jeg en 30 år gamle Audio Technica NOS AT-24 pick-up på den, den er nok lidt for blød i compliance til denne arm, men jeg håber på at gummiet er blevet lidt stift i nåleophænget, så det går. Spiller Eric Bibb på den nu, det lyder udmærket, men der er noget mere rummel end jeg er vant til.
Mvh Klaus
Murholm skrev:
Hej
Jeg har en Stax UA-7 kulfiberarm med en MM pickup på.
I min søgen efter bedre vinyllyd, vil jeg gerne prøve en MC pickup, som mange mener er bedre end MM.
Jeg har venner, som roser Denon 103R MC pickup’en. Er der nogen der har erfaring med eller en mening om denne pickup på den arm ? …eller er der andre MC pickup’er, som er bedre til denne arm ?
På forhånd tak.
Murholm skrev:Hvordan gik det så …
Jeg prøvede en Denon 103R. Det var ikke helt OK, måske unipivot kombineret med den ”stive nål”, tror jeg.
Murholm skrev: Og Troels bad mig passe rigtig godt på Stax-armen. For den er god.
Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 8 gæster