Plademåtter

Analog når det bedst

Plademåtter

Indlægaf eggers » tirs 31. maj 2011 16:02

Jeg har en købt en http://www.positive-feedback.com/Issue5 ... l_life.htm :Thumpsup:
Den er super fed, og meget lidt vintage - så rundstyk :lol:

Den har en slags POM (aka. Delrin) tallerken, og jeg bruger ikke nogen plademåtte på den, men tænker at der måske er noget at hente der. Så hvilke typer plademåtte kunne være interessante at prøve på sådan en fætter? Den har jo høj masse, så det er vel mere et spørgsmål om kobling. Pt. bruger jeg en 1,4 kg messing vægt oven på.

Så altså, hvordan lyder de gængse typer som kork, filt, kulfiber, glas, kobber, skum osv?
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Ortofon Rohmann, SME 3012 II, Denon DL-103, Shelter 501 Mk. II, Lenco L75, Mørch GS6, Thorens TD-125 LB, Technics SL-1210.
Brugeravatar
eggers

Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Plademåtter

Indlægaf r-l-b » tirs 31. maj 2011 17:31

er det ikke sådan med plademåtter at de lyder forskelligt alt efter pladetallerken materiale og masse

Jeg har prøvet kork, gummi, platter-matter m.fl. men vender altid tilbage til to lag antiskrid måtte - sådan noget stads der koster 20 kr. meteren i brugsen

Umiddelbart er der også kommercielle mærker der har fået øje på dette - hvis man ser på
Weltempered Amadeus GT (til den nette sum af 26.000) så bruge de også noget som meget minder om en pænt afrundet antiskrid måttehttp://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=82_88&products_id=329

Det værk du henviser til ser jo ud til at være ret godt og har sikkert både et fint signal/støjfohold noget nær lydløs - så den måtte du skal bruge handler ikke om dæmpning af lejelyd og motorvibrationer

da antiskrid måtte er billig og let tilgængelig kan du jo starte med at prøve det - et lag - og høre om du overhovedet kan høre forskel. (husk ikke at lade en plade ligge på "over night" med pladestrammer for så sidder måtten fast på din LP.

Bortset fra det har jeg altid ønsket mig en pladetallerken der kunne bruges uden måtte som var lige til at tørre støv af med en fugtig klud - det må gøre det nemmere at hold rent i LP gården.

Bruger jeg min Garrard 301 uden måtte bliver pladerne nok lidt småridsede og tallerken lyder jo som en kirkeklokke

Anyway - tillykke med din fy fy slet ikke vintage sag
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Lokalitet: Humlebæk

Indlægaf eggers » tirs 31. maj 2011 22:24

Det anti-skrid er jo let og billigt at prøve, så det må jeg finde i morgen. Godt tip Ruben. Korkmåtte kan man vel egenligt også lave ud af en 'place mat' (kan ikke huske hvad de hedder på dansk, rødme rødme).
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Ortofon Rohmann, SME 3012 II, Denon DL-103, Shelter 501 Mk. II, Lenco L75, Mørch GS6, Thorens TD-125 LB, Technics SL-1210.
Brugeravatar
eggers

Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Indlægaf pqrannes » tirs 31. maj 2011 22:37

eggers skrev:Det anti-skrid er jo let og billigt at prøve, så det må jeg finde i morgen. Godt tip Ruben. Korkmåtte kan man vel egenligt også lave ud af en 'place mat' (kan ikke huske hvad de hedder på dansk, rødme rødme).

Jeg har (vist) en stor rulle med 1½-2 mm tyk kork, hvis nogen mangle. Mon ikke det er korktapet, men det er vist ligegyldigt.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf mcs_5 » søn 24. jul 2011 01:49

eggers skrev:Korkmåtte kan man vel egenligt også lave ud af en 'place mat' (kan ikke huske hvad de hedder på dansk, rødme rødme).

Jeg stod for et par uger siden i et butikscenter på Għawdex, og kunne ikke huske hvad de hedder på engelsk ;)

PS: Det er dækkeservietter

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Tilbage til Grammofoner