Jeg skal igang med at bygge en plint til en flot TD124 mk1, som jeg købte i sidste uge (der kommer billeder op senere af den). Jeg er desværre LANGT FRA så effektiv som Louis, men jeg håber, at jeg kan gøre selve krydsfiners inderkernen færdig i ferien, hvor jeg har skemalagt 10 timer cirka til det.
Som et hvert andet godt projekt, er det godt at have nogen tegninger, som man kan følge. Der findes desværre ingen tegninger på nettet til at bygge en masse plint til en TD124, så jeg har brugt lidt tid på at tegne ovenpå en meget fin tegning jeg fandt på nettet for at få en ide, om hvordan det kommer til at se ud. Jeg har brugt et billede af en færdigbygget masse plint som inspiration.
I de næste par dage printer jeg den originale tegning ud på a3 (edit: den kan åbenbart ikke være på et a3 papir, så det bliver a2 eller a1 - det bliver stort

Plinten kommer til at blive bygget som en lagkage i 5 gange 18/20 mm krydsfiner. Alt det der er indeni de røde figurer skal fjernes. De lilla'e cirkler skal - muligvis - fyldes ud med blyhagl for at give den noget vægt. Hullerne på det femte lag skal bruges til udluftning. Der kommer til at være en IEC plug bagpå i plinten samt et hul til ledningsudtag til signalkablerne fra armen.
Hvis krydsfiners inderkernen bliver flot og vellydende, kommer der noget cocobolo eller noget andet sjovt på siderne for at gøre den pænere på et senere tidspunkt.
Armen bliver til at starte med en SME 3009 på et ikke-så-pænt mdf armboard. Jeg skal lige finde en måde at lave et nyt i efterårsferien til min Ortofon AS212. Der skal senere laves et i samme træsort som pyntesiderne.
Kom gerne med inputs til alting!
Bedste hilsner,
Axel der glæder sig til at se den færdig.
Her er tegningerne:
I denne ulogiske orden:
Vi starter fra bunden og fortsætter så kronologisk.
Sidste tegningen er original tegningen, jeg har tyvstjålet fra internettet.
(2 af tegningerne er ens)