Det kan vel blandt andet fortælle lidt om styk/antal producerede af henholdsvis den første udgave (den vi kalder mkI) og mkII (anden udgave)- ligeledes kan det måske fortælle, hvilke der blev sendt til B&O til indbygning i plinth "Beogram3000" i slutningen af tresserne. Ligeledes kan det fortælle lidt om, hvilke der blev brugt hos Ortofon til deres Ortofon-Thorens TD124.
Jeg har prøvet at studere lidt på dels Ebay - og hvad jeg eller har opsnappet - både blandt mine egne eksemplarer samt hvad jeg ellers er stødt på "live".
Det, som jeg indtil nu forsigtigt kan oplyse er, at det laveste nummer jeg er stødt på er #1362, hvilket naturligvis er første udgave. Mine egne mkII lægger sig i mellem 70000 og 80000- hhv. #70909 (original Thorens plinth), #77202 og #79687 (Beogram 3000). Dertil kommer min MKI, som bærer nummer #39350 (Ortofon).
Det siges (måske bare løse rygter) at produktionen startede i 1957 med #1001 - og jeg er ikke stødt på nogen over #90000
Der er en so'n'so informativ tråd her, hvor jeg også fandt dén med det hidtil for mig laveste nummer:
http://audiokarma.org/forums/index.php? ... me.354944/
Jeg så for nylig en MKI med #57844 - hvilket kan hjælpe med at indkredse, at overgangen mellem de to udgaver ligger mellem #57844 og #70909. Kan nogen bidrage?
For mange vil dette måske lyde lidt/meget sært, men jeg synes altså, at det kunne være lidt interessant at få kortlagt mere nøjagtigt

Det skal lige siges, at jeg ikke har taget højde for, om der måske også er en version TD224, som kan bringe lidt uorden i systemet?
skema/oversigt over de formodentlig dansk-solgte og dansk-ejede TD124'ere, som brugere på dette forum hidtil har meldt ind i kampen, findes her på side 3 i denne tråd:
viewtopic.php?f=558&t=10668&start=30
Vh
Freddy