Jeg anskaffede for efterhånden et stykke tid siden denne Thorens TD124 - der kan læses om den i min egen Hifitråd i "Brugergalleriet"
viewtopic.php?f=569&t=10561
Jeg har hele tiden været voldsomt i tvivl om, hvad det egentlig er for en plinth, som den står i - altså min egen. Jeg har været mange tanker igennem - men synes ikke rigtigt at være kommet til en endelig konklusion.
Plinthen, som min pladespiller står i, ligner Ortofons ST-104 rigtig meget, men...det ER altså ikke den samme form. Den brune i træ her har sider, der går "lige" ned - og ST-104 plinthen - ihvert tilfælde den i sort, har svagt skrånende sider. Alene dette får mig til at tænke, at så er det nok ikke lige en ST-104. Nå, men hvad er det så?
Jeg cruisede lige forbi TD124'erne på Ebay og noterede mig en plinth (nylavet) til salg, som ligner min helt vildt. Hvad mon har stået model til dén? Var den ikke-sort-lakerede plinth også en ST-104 i et blot tidligere design ...eller??
Det øverste billede er min egen - og det nederste er "stjålet" fra en Ebay auktion her:
https://www.ebay.com/itm/Thorens-TD-124 ... 1438.l2649
Jeg håber at kunne få nogle friske inputs på dette