Sorenki skrev:Som jeg forsøgte at formulere i mit første indlæg, er jeg ikke så meget på jagt efter hvad der virker (jeg har jo egentlig ikke et problem nu) men hvad der er "rigtigt" og hvorfor?
hvad sker der ved at Daisy-chaine stel-forbindelsen?
Skal en Step-up inkluderes?
Skal pladespilleren have en stel-ledning?
Der må være nogle guru'er derude med noget elektrisk viden eller erfaring fra "branchen" som har vejledt folk i hvad der er den rigtige måde at gøre det på :)
Det har vel ikke været rådet, for eventuelle købere af en pladespiller i 1978, at de skulle prøve sig frem?

Hej Søren.
Du vil, til en vis grad, kunne slippe afsted med daisychain-udligning, men ideelt set er stjerne-udligning at foretrække. Så snart du har to ledende kabinetdele med forskellig kapacitiv kobling til reference, opstår der risiko for at der genereres et magnetfelt som følge af lokal udligning mellem disse og som kan opsamles af pu og signalledere. Hvis magnetfeltet stammer fra lokal udligning kan det være nødvendigt at isolere to kabinetdele og trække separate udligningsforbindelser til disse. Husk på at kabelskærmen primært skærmer mod kapacitiv kobling og kun ganske ringe overfor magnetisk kobling, derfor bør magnetfelter elimineres ved kilden.
Hvis jeg tilslutter udligning til min T20 medfører det under alle omstændigheder et øget brumniveau på signalet, hvilket jeg ikke umiddelbart kan forklare årsagen til og andre kan sagtens have divergerende oplevelser ifb. udligning af step-ups.
Som udgangspunkt er en udligningsforbindelse mellem pladespillerens kabinetdele og forstærker at foretrække, jvf. stjernetopologien, men hvis der eksisterer en skjult udligningsforbindelse vil en ekstra forbindelse danne en brumsløjfe. I denne situation må man på jagt med ohmmetret, finde den uhensigtsmæssige forbindelse og afbryde den.
En af hovedkilderne der føder brumsløjfernes magnetfelter findes ofte i motoren i form af en kapacitiv kobling fra forsyning til chassis. Kan man reducere denne kobling falder brumniveauet generelt. Det kan gøres ved at forsyne motoren fra en skilletrafo med lav kapacitet fra primær til sekundær. Elektrisk set, sætter man en lille kondensator i serie med koblingskapaciteten i motoren, men koblingskapaciteten i skilletrafoen skal være lille ellers hjælper det ikke.
Generelt set kan det ofte være nyttesløst at jagte en såkaldt "rigtig" løsning jeg vil derfor hellere anbefale at man studerer det teoretiske grundlag for problematikken, således at man får nogle handlemuligheder når situationen opstår. start for eksempel med dette skrift:
http://web.mit.edu/jhawk/tmp/p/EST016_G ... andout.pdfHåber at noget af det gav mening
MVH Henning