SME 3012 rewire - Hvem??

Analog når det bedst

SME 3012 rewire - Hvem??

Indlægaf MathiasV92 » lør 14. mar 2020 20:22

Hej alle,

Hvor kunne det være anbefalelsesværdigt at få lavet en rewire og montage af RCA tilslutninger på en SME 3012 tonearm? :Thumpsup:

Jeg har gentagende gange overvejet selv at gøre noget, men jeg får kolde fødder hver gang. :oops:

God aften til alle,

Mvh Mathias Vous
MathiasV92

Lokalitet: Odense

Re: SME 3012 rewire - Hvem??

Indlægaf Sorenki » lør 14. mar 2020 21:42

Hej Mathias
Er kablerne knækket indeni?
En 3009 er ikke så bøvlet at arbejde i, det værste er faktisk at lodde kablerne på SMe fatningen, da varmen nemt smelter plasten som de små pins løber i. resten kan gøres så længe man er fingernem og har basale egenskaber med en loddekolbe.
Ift RCA tilslutninger, kan man købe kits på EBAY der sættes på istedet for SME stikket og giver RCA stik i bunden.
Bemærk at det så går lige ned, med mindre du køber en anden Can der tillader vinklede stik :)
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter

Lokalitet: Frederiksberg

Indlægaf otto » lør 14. mar 2020 22:47

Hej
Et trick til at gøre det nemmre ikke at beskadige fatningen er at sætte et pickup hus på den mens man lodder så den tager noget af varmen så fatningen ikke smelter
otto

Lokalitet: viborg

Indlægaf MathiasV92 » ons 1. apr 2020 09:12

Hej,

Nej kablerne er ikke knækket og armen fungerer som den skal, men man kan jo ikke lade være med at tænke opgraderinger ind imellem ;)

Jeg har fundet et "kit" hos Audiosilente, der sælger en ny SME fatning med sølv-kabler allerede loddet på. Så skal man 'kun' trække kabler igennem og lodde på en et sæt RCA på plade under armen.

Det ender nok med sådan noget i den stil, når jeg lige får taget mig sammen. Jeg har en indbygget frygt for små kabler, de er sgu så skrøbelige.... :roll:

Mathias
MathiasV92

Lokalitet: Odense

Indlægaf hess » ons 1. apr 2020 09:32

Kast dig ud i det. Og spørg løbende her i tråden. Jeg, og sikkert flere andre, skal gerne være behjælpelig med tips og tricks...
hess

Lokalitet: Hvidovre

Indlægaf vincula » ons 1. apr 2020 12:19

Dette sted kan jeg anbefale, selv hvis du gør det selv.

De arbejder godt, priserne er meget rimelige,, og selve siden er überfed, synes jeg

https://www.analogtubeaudio.de/en/pricelist/

Hilsen,

Vincula
Homines dum docent discunt
vincula

Indlægaf Ehapa » ons 1. apr 2020 12:25

Du får en noget andet lyd signatur, især ved sølv kabler som jeg ikke har fidus til, har selv prøvet på en 3009, og fortrækker den original.
Ehapa

Tilbage til Grammofoner