Mest fordi den virkede (inkl. de cool touch-knapper med grønt lys i) og fordi jeg havde lyst til at prøve den. Nogle gange spiller Philips bedre end deres "plast-inspirerede" design skulle få en til at tro.
Og så fordi den havde fået ny drivrem - det er nemlig et rent helvede at fjerne de gamle, da de smelter til noget ondt, tyktflydende stads, som sviner helt vildt.
So far - so good.
Der var dog et par pudsigheder, da jeg fik kigget nærmere på den.
For det første sidder der en Shure nåle-forpart i det org. Philips GP-400 pick-up-hus

Dén har jeg ikke mødt før, men det spiller faktisk (og begge nåle-forparter slutter jo i et firkantet rør...)
Nogen der har erfaret dét før - og kan der være en forbindelse mellem Philips og Shure på pick-up-området?
For det andet var netledningen ikke med.
Stikket med et lodret og en vandret ben er notorisk umuligt at opdrive, så sælgeren havde selv flikket en ledning sammen, der sluttede i 2 (isolerede) krokodille-næb...
Det virker... men han glemte lige at trække stikket ud af stikkontakten inden han fjernede krokodillenæbene efter at have demo'et den. Så de kortsluttede selvfølgelig og tog sikringerne i huset med

Endelig havde transportskruerne aldrig været afmonteret - så affjedringen af værket har aldrig været i brug

Det er sgu' mystiske ting, man kan møde derude - men jeg er glad for pladespilleren alligevel