Hej Alle,
Stille og roligt er arbejdet med at bringe den Lenco L70 til live som KenRas var så venlig at samle op for mig.
Onsdag i sidste uge var jeg på kursus i Gentofte, og så gav det pludselig rigtig god mening at køre forbi Kenneth for dels, at samle L70 op og endelig få lov at lægge øre til flere af KenRas mange og fine Marantz forstærkere ( og højtalere). Det var en rigtig hyggelig aften og snakken gik lystigt, mens at kaffe og kage i rigelige mængder blev spist, alt imens at der blev lyttet til musik. Sansui eller Marantz. Det er vist et spm. om smag. Begge firmaer lavede skønne produkter i høj kvalitet. Kenneth er til det sølvfarvede, jeg til sort front med sølv knapper. Begge dele er fint.
Hvorom alting er, så kom jeg hjem med en Lenco L70 under armen.
Den trængte og trænger fortsat til en kærlig hånd. Det lader til at tonearmsrøret er bukket, der er Indtørret fedt i tonearm, holderen til armrøret er knækket, der er ikke hul igennem fra PU til forstærker, tænker at det er ledningen som er knækket. Det skal undersøges nærmere.
På plussiden:
Efter smørelse af arm, er det muligt at indstille den til PUén. Motor er støjfri og lejet spinder mere end 1,5 minut ved 33 rpm..Topplade og plint er i fin stand.
Jeg skal have bestilt nogle Neutrik Chassis stik og en Earth terminal post til grundkablet. Fåes sidstnævnte i DK eller skal jeg bestille udenlands?
Mvh.
Fensten