SPU skruer

Analog når det bedst

SPU skruer

Indlægaf jac65 » tirs 16. aug 2022 17:22

Hej, Spørgsmål vedr. skruer til SPU. Jeg synes egentlig, at jeg har et godt udvalg af skruer til headshells, men ingen passer til disse 2 SPUer. Nogle som ved hvilken skruer som kan bruges? (Har kontaktet Ortofon, de vidste det ikke.)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
jac65
 
Indlæg: 102
Tilmeldt: 25 okt 2014
Lokalitet: 9000 Aalborg

Re: SPU skruer

Indlægaf his067 » tirs 16. aug 2022 17:29

Den I toppen har jeg også en af. Jeg har forsigtigt skruet en almindelige M2.5 skrue ind i de to relevante huller. Det har skåret et holdbart gevind. Om det vil virke på dit bakelithus ved jeg ikke, men det er OK på mit.

På den nederste er der (vidst nok) også standard PU gevind (M2.5). Pas på at de skal være umagnetiske.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: SPU skruer

Indlægaf jac65 » tirs 16. aug 2022 17:37

Tak, det prøver jeg!
jac65
 
Indlæg: 102
Tilmeldt: 25 okt 2014
Lokalitet: 9000 Aalborg

Re: SPU skruer

Indlægaf sej » tirs 16. aug 2022 21:40

Til bakelithuset øverst skal du have fat i et par 3/32'' skruer (Whitworth-gevind). Jeg har selv sådant et hus og måler skruerne til cirka 2,4 mm, hvilket er meget tæt på 3/32''. 2,5 mm skruer kan risikere at ødelægge gevindet. Gevindet i det midterste hul er i øvrigt ca 2 mm !!

Det nederste hus med messingpladen kunne også være med 3/32, men jeg har selv et hus, der ser ud til at være samme til det viste. Det har gevind på cirka 2 mm. Her har jeg brugt nogle 2 mm skruer fra et Thorens TP hus.

Ortofon er ikke særlig tilbøjelig til at kommunikere med deres slutkunder, men mon ikke det vil være muligt via en af deres store forhandlere at fremskaffe nogle sæt af de rigtige skruer?
sej
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: 13 jul 2012
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: 2950 Vedbæk

Re: SPU skruer

Indlægaf Tonni » tirs 16. aug 2022 22:04

sej skrev:Til bakelithuset øverst skal du have fat i et par 3/32'' skruer (Whitworth-gevind). Jeg har selv sådant et hus og måler skruerne til cirka 2,4 mm, hvilket er meget tæt på 3/32''. 2,5 mm skruer kan risikere at ødelægge gevindet. Gevindet i det midterste hul er i øvrigt ca 2 mm !!

Det nederste hus med messingpladen kunne også være med 3/32, men jeg har selv et hus, der ser ud til at være samme til det viste. Det har gevind på cirka 2 mm. Her har jeg brugt nogle 2 mm skruer fra et Thorens TP hus.

Ortofon er ikke særlig tilbøjelig til at kommunikere med deres slutkunder, men mon ikke det vil være muligt via en af deres store forhandlere at fremskaffe nogle sæt af de rigtige skruer?

Jeg havde et skriv med Ortofon, for et par måneder siden. Der fik jeg at vide, at SPU/G shell skruer var 2mm.
At det så ikke var den endegyldige sanhed, kan jo så læses af dit indlæg.

Kan i øvrigt tilføje, at den bøjle SPU'en monteres i, ikke er på lager hos Ortofon mere...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster