aaahhh - ja. Det er en Jelco SA-50! Tak for det :-)
Hvad angår pladetallerkenens vægt på 5 kilo, så er dette ikke rigtigt. Lidt svært at forklare, men der er skruet en voldsom metalklump på 5 kilo fast på det særlige triangelsuspension som er en del af pladetallerkenens samlede system. Selve tallerkenen vejer ikke noget særligt - måske 600-800 gram eller sår'n. Dynacord ser ud til at begrunde den store metalklump med at man ved hjælp af denne fjerner/reducerer udefrakommende forstyrrelser mod tallerkenen og dermed også pickup'en. Klumpen skal i øvrigt fjernes under transport.
Så altså - den tunge klump er en del af pladetallerkensystemets samlede masse - og er ikke noget, der drejer rundt.
Den motor, der driver det hele rundt er ikke noget specielt voldsomt....men den er godt nok stabil, må man sige.
Jeg prøver nænsomt at skille lidt ad i aften og tager et par billeder af underdelen. Dette vil foregå i ny tråd her under grammofoner.
Jeg tror altså, at jeg flytter skrivning om hele pladespilleren over i en ny tråd - da denne tråd jo kun handler om at finde ud af, hvad det er for en arm. Det fik jeg heldigvis kyndigt svar på
Vh
Freddy