Mørch UP4 - assistance

Analog når det bedst

Mørch UP4 - assistance

Indlægaf Fensten » lør 21. dec 2024 18:08

Hej alle,

Ved nærmere eftersyn kan jeg konstatere at min Up4, simpelthen ikke er lodret i cylinderen og derfor er pickuppen heller ikke vinkelret mod pladen.

Er der andre der har oplevet tilsvarende?

Kan man justere sig ud af problemet? Eller skal man servicere armen med ny silikone?

Kort og godt, hvad skal jeg gøre for at få armbase til at stå lodret?

Mvh.

Fensten
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Sansui, Sony, Leak, Fisher, Garrard, Tannoy.
Fensten

Lokalitet: Brabrand

Re: Mørch UP4 - assistance

Indlægaf senilix » lør 21. dec 2024 22:19

Hej Fensten,

Jeg forstår ikke helt hvad du mener. Du skriver "armbase" og "i cylinderen". Hvis det er selve armbasen så gør silikone ingen forskel. Men er det selve armen i silikone brønden, så er det jo kontravægt loddet med det ekscentriske placeret hul der skal drejes til at pickuppen står vinkelret imod pladen.

Mvh,
Mogens
senilix

Lokalitet: Hjørring

Indlægaf Fensten » søn 22. dec 2024 00:10

senilix skrev:Hej Fensten,

Jeg forstår ikke helt hvad du mener. Du skriver "armbase" og "i cylinderen". Hvis det er selve armbasen så gør silikone ingen forskel. Men er det selve armen i silikone brønden, så er det jo kontravægt loddet med det ekscentriske placeret hul der skal drejes til at pickuppen står vinkelret imod pladen.

Mvh,
Mogens

Tak Mogens,

Du må undskylde mit lidt for åbne spørsmål.

Kontravægten er nu drejet så armbase/cylinder og pick up er I lod.

Det bliver en fin julegave i morgen at lytte til armen, når den er sat rigtigt op :thumbsup:

Tak for hjælpen.

Mvh.

Fensten
Sansui, Sony, Leak, Fisher, Garrard, Tannoy.
Fensten

Lokalitet: Brabrand

Indlægaf senilix » søn 22. dec 2024 09:03

Hej Fensten,

Super, at du fik det til at virke. Det er en rigtig fin arm. Jeg køre med en på et lidt "nyere" TD321 MK2 værk.

Jeg mener du kan finde en manual til armen på Mørchs hjemmeside. Ellers, har jeg den oprindelige på dansk som jeg nok godt kan få scannet her en af dagene hvis du er interesseret?

Mvj,
Mogens
senilix

Lokalitet: Hjørring

Indlægaf bjerager » søn 22. dec 2024 16:06

Husk at gentage øvelsen medat dreje loddet, hvis du justerer antiskstingen.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Tilbage til Grammofoner