Beogram 2202 - problem...

Analog når det bedst

Beogram 2202 - problem...

Indlægaf cdp » søn 10. jun 2012 17:31

Hej...
Først det sjove :D - købte en beogram 2202 med en fin mmc 20 e pu. for 50 kr...
og så det mindre sjove :'( - når den skal starte (trykker start), går der strøm til en lille spole under værket, som aktiverer det mekaniske og sørger for indgreb. Denne spole er muligvis defekt, for jeg kan ikke tænde den via start - men skubber jeg til det lille anker i spolen starter og kører alt som det skal. Er det muligt at få fat i sådan en fætter, eller skal jeg konkludere, at jeg har fået en pu. for pengene. Modellen er iøvrigt pæn og velholdt.
Takker for gode svar.. Vh. Carsten
Mvh. Carsten
cdp

Lokalitet: midtfyn

Re: Beogram 2202 - problem... update...

Indlægaf cdp » lør 16. jun 2012 18:00

Så fik jeg kigget lidt på dyret. Først forhørte jeg mig ang. spolen hos en flink b&o gut fra sjælland. Der fik jeg at vide at spolen ikke længere kan skaffes, men han mente det også det kunne være dårlige forbindelser og rådede mig til at kigge lidt i frontpanelet.. det viser sig så at spolen måler ganske rigtig (ca. 150 ohm) og den lille svitc der afkobler værket bliver poleret lidt på anlægsfladerne og vupti, der er liv i motoren... Meeen - den tænder bare ikke på start. :'( - af med panelet ( vi er i småtingafdelingen her) og checke samlige kontakter her også. Det viser sig at den ene af printbanerne, har mistet kontakten og ikke giver de 12v videre. Har nu rep-loddet de forbindelser hvor fejlen lå og minsandten om ikke den virker som den skal. Eneste hængeparti er en sprunget pære i display, men det kunne evt. blive led i alle lamper, lidt senere ved lejlighed.
Satte en gl. level 42 lp på og kan kun sige, at denne beogram er (alle) 50 kr værd. :p
Vh Carsten
Mvh. Carsten
cdp

Lokalitet: midtfyn

Tilbage til Grammofoner