af his067 » lør 25. aug 2012 17:24
Armen ankom idag og det er en ægte 3012 series II!
Intet Pickuphus (men jeg har et ægte SME hus liggende et eller andet sted, og forøvrigt også et par andre huse): Men planen er at at bruge mine SPUer, som lige akkurat kan udbalanceres. Gummityllerne skal skiftes, og et nyt sæt er allerede på vej. Og så mangler der bare et anti-skatinglod og en grundig rengøring, før det hele er på plads til en gennemlytning. At dømme efter armens tilstand må den tidligere ejer må have været storryger.
Armen har serienummer 100808 hvilket tyder på en tidlig arm. Knivlejerne er i fin stand ligesom V-udskæringerne (selvom den ene side er en smule slid). Kuglelejerne er imponerende "slup-frie", hundrede gange bedre justeret end dem der sidder i det leje jeg engang købte på e-bay.
Armens typeskilt siger helt klart "Shure SME 3012". Så jeg gætter på at den er købt i USA, måske af en Amerikansk soldat baseret i Tyskland?
Der medfulgte et originalt kabel med SME-fatning og SME RCA-stik. Sølvbelægningen er helt sort. Ikke meget bevendt, men dog nok værd at hold fast ved, for armen er jo trods alt en antikvitet.
Så jeg er godt tilfreds.....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.