Stik til Tonearm Mayware Formula 4, nu med billeder

Analog når det bedst

Stik til Tonearm Mayware Formula 4, nu med billeder

Indlægaf High Sky » søn 30. sep 2012 13:03

Hej

Jeg fandt denne på et loppemarked i formiddags, kendte den ikke i forvejen men jeg kan da læse om den at den skulle lyde ok med en let pick up på.

Den er i ret pæn stand og billeder kommer senere idag. Jeg regner med den skal spille på en diy pladespiller som jeg er ved at lave plint til. Billeder kommer.

Men er der nogen her som måske har et bundstik liggende da jeg mangler det stik som skal op i bunden.
Og kender nogen noget til hvor man kan købe den sillicone som skal i den.

Nu med billeder
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Naim Nait 5si. Rega Planet cd. B&W 707 S2.
Brugeravatar
High Sky

Lokalitet: Middelfart

Re: Stik til Tonearm Mayware Formula 4, nu med billeder

Indlægaf nolde » tirs 20. nov 2012 21:46

Svaret er sikkert over sidste salgsdato..., men sådan én købte jeg omk. 1980 i Audioscan i Farimagsgade i Kbh., sammen med en Rega 3. Har det hele endnu, men pakket væk de sidste 15 år (i orginalemballage selvfølgelig).

PU'en jeg brugte var Ortofon LM30 og senere OM40. Med den kombination kunne skydevægten fjernes og det var ikke nødvendigt med vægt på anti-scating'en heller. Den arm på billederne mangler en tynd nylontråd mellem anti-scatingen og bag om tårnet til den lille arm.

Stikket/ledning var dengang standard (sme?) og der fulgte en lille tube sillicone med, med konsistens af tyk honning.

Det var bare det...
Brugeravatar
nolde

Re: Stik til Tonearm Mayware Formula 4, nu med billeder

Indlægaf Bent Egholm » tirs 20. nov 2012 21:58

Man kunne godt fristes til den tro at H. H. Mørch havde en sådan inden for rækkevidde da UP-4 armen blev konstrueret...
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP

Geografisk sted: Holbæk

Tilbage til Grammofoner